12 ימים עד לפקיעת הארכה שקיבל מנשיא המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יחל היום (שישי) להאיץ את המשא ומתן הקואליציוני כדי לסיים את הרכבת הממשלה, לאחר שניתנה לו ארכה על ידי הנשיא. נתניהו צפוי לפגוש את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לאחר שסיים את המשא ומתן עם מפלגת כולנו. צוות המו"מ של הליכוד צפוי להיוועד עם הצוות של ש"ס.



נתניהו צפוי לדון עם בנט על תיק הדתות לאחר שבנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו לפני יום העצמאות כי "נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית, ומסירתו לידי ש"ס היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי".



הדברים של בנט מגיעים על רקע הנטייה של נתניהו להעביר את תיק הדתות לש"ס כחלק מחבילת פיצויים על נטילת מינהל התכנון ממשרד הפנים אותו צפוי היה לקבל אריה דרעי, והעברתו לידי שר האוצר משה כחלון. תיק הדתות אמור להיות הפיצוי עבור אריה דרעי ששוקל בחיוב לקבל את תיק התחבורה.



השניים צפויים לדון גם בנושא החוקים שאמורים להחליש את כוחו של בית המשפט העליון, שבנט עומד על כך שיכללו בהסכמים הקואליציוניים. עם זאת, יו"ר כולנו, משה כחלון, מתנגד להם וכרגע נראה כי לא יכללו בהסכם.



בתחילת השבוע סיכמו נתניהו וכחלון על התפקידים שתקבל מפלגת כולנו בממשלה: כחלון יהיה שר האוצר, יואב גלנט יכהן כשר הבינוי ואילו המשרד להגנת הסביבה ילך לאלי אלאלוף. אלה הם שלושת התיקים שכחלון דרש במו"מ על מנת שיוכל לטפל במשבר הדיור. בנוסף, נפתר העימות בין כחלון לאריה דרעי, ונראה כי דרעי נוטה לקבל את הצעתו ונזל נתניהו לכהן כשר התחבורה. זאת במקום תיק הפנים, שיישאר עבור שר מהליכוד, ללא מינהל התכנון.