שר החוץ אביגדור ליברמן תוקף בחריפות את דרום אפריקה. בפוסט שכתב היום (שישי) בפייסבוק, כתב שר החוץ בתגובה לביקורת על ישראל על כך שלא ניתן לשר להשכלה גבוהה לעבור בישראל כדי לבקר ברשות הפלסטינית: ""ההתקפה הבוטה של המפלגה הקומוניסטית הדרום אפריקאית על ישראל הינה צביעות של אלו שלא רק טובלים ושרץ בידם אלא הם ממש ממציאי השרץ".



לדברי ליברמן,  רק לפני ימים ספורים התקיימה ביוהנסבורג התקפה גזענית אלימה וקשה נגד מהגרים זרים שבנוסף להשחתת רכוש המונית היו בה גם הרוגים ופצועים רבים. "כחלק מאותן המהומות שוטרים דרום אפריקאים ירו כדורי גומי ורימוני הלם נגד מהגרים אחרים ממדינות אפריקה השכנות. כולם עוד זוכרים את ההרג ההמוני שביצעה משטרת דרום אפריקה בכורי הפלטינה לפני 3 שנים".



"הארועים הללו ואחרים מוכיחים שוב ושוב כי דרום אפריקה נשארה מדינה שבה יש בעיות קשות של גזענות ואלימות", כתב ליברמן. "לכן, עדיף לממשלת דרום אפריקה ולמפלגה הקומוניסטית להפסיק להטיף ולתקוף את ישראל, שהיא דמוקרטיה מפוארת המתמודדת בצורה יוצאת דופן, תוך שמירה מקסימלית על זכויות אדם וקודים בינלאומית של התנהלות, עם איומים וגורמים טרוריסטים שלו היו פועלים בדרום אפריקה מרחץ הדמים שם היה מציף את הרחובות.



"במובן זה, אין זה פלא שחברי המפלגה הקומניסטית של דרום אפריקה מעדיפים את הפלסטינים על ישראל, בבחינת מין שמצא את מינו", סיים ליברמן את דבריו.