מתברר שהדיבורים על חוקים אפשריים שיפגעו במעמדו של בית המשפט העליון, מדאיגים לא רק אנשים בישראל. על פי דיווח אמש (שישי) בערוץ 2, גם באיחוד האירופי מודאגים משינויי החקיקה שדורש הליכוד, לפי הדיווחים, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. 



בכיר בבריסל אף הדגיש בשיחה עם הערוץ, כי "הסכמי השיתוף של האיחוד האירופי עם ישראל מבוססים על דמוקרטיה". עוד דיווח הערוץ כי ראש הממשלה נתניהו מתכוון בשיחות שלו עם ראשי הסיעות, לדרוש התחייבות לתמוך ברפורמה גדולה שהוא מתכנן בתחום התקשורת והרגולציה בישראל. 

בראיון ל"אולפן שישי", התייחסה חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) לסוגייה ואמרה : "אני חושבת שצריך לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים , כדי שהרכב השופטים יהיה יותר הטרוגני". שקד הדגישה כי "זה לא עניין של ימין ושמאל אלא של אקטיביזם  שיפוטי. אני רוצה שבית המשפט העליון יהיה חזק ואיכותי אבל הטרוגני יותר". עוד הוסיפה כי "זה שהפוליטיקאים  יבחרו ויהיה להם יותר משקל בוועדה למינוי שופטים - לא פסול בעיני אלא להפך". 


עניין של אקטיביזם שיפוטי ולא של ימין ושמאל". איילת שקד. 

"הדרישה הבסיסית היא תיק החוץ ותיק הדתות"

שקד אף התייחסה לדיווחים כאילו יושב ראש כולנו משה כחלון  מתנגד לשינויים בבית המשפט העליון, ואף הטיל וטו על צעדים כאלו, ואמרה ש"כחלון עצמו חתם בעבר על הצעת חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת  שופטים". 

שקד התייחסה למשא ומתן הקואליציוני, ואמרה כי "בסך הכל יש הסכמה  על חלק מהדברים, אך יש עוד נושאים במחלוקת". היא הדגישה כי "הדרישה הבסיסית של הבית היהודי מבחינת התיקים היא תיק החוץ ותיק הדתות". 

שקד התייחסה לדיווחים, בין השאר של פרשן מעריב בן כספית, לפיהם בליכוד מתנגדים שתהיה  שרה, גם בשל התנגדותה לצעד של רעיית  ראש הממשלה שרה נתניהו, על רקע יחסים עכורים שלה עם בנט ושקד: "יושב ראש המפלגה הוא שמביא למרכז המפלגה את המינוי, שמצריך אישור. כמי שנבחרה במקום הראשון בפריימריז של מפלגתה, ראוי שאהיה שרה. בסוף מי שקובע מי יהיו השרים - זה המפלגה שלנו, ולא הליכוד".