"אלו הם פניה האמיתיות של מדינת ישראל", אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו,  ששוחח עם מפקד המשלחת הישראלית הצבאית לנפאל אל״מ יורם לרדו.



ראש הממשלה עודכן שמשלחת החילוץ כוללת גם בית חולים שדה ומטרותיה: איתור ישראלים, חילוץ לכודים וטיפול בפצועים. מפקד כח החלוץ אל״מ לרדו עידכן את ראש הממשלה נתניהו שכח החלוץ שנחת הכין כבר את התשתית להגעת המשלחת.



נתניהו פנה לחברי המשלחת ואמר להם: "אתם נשלחים למשימה חשובה. אלו הם פניה האמיתיות של ישראל - מדינה שנחלצת לסייע במרחק רב ברגעים שכאלה. בהצלחה, אנחנו סומכים עליכם". 

 
שלושה ילדים ושמונה מלווים כבר יצאו היום  מנפאל בדרכם חזרה לישראל, על גבי מטוס של כוח החלוץ של צה"ל, שיצא על מנת לבדוק את תנאי השטח במקום, ולהבין למה בדיוק זקוקים במדינה מוכת האסון. 


פינוי פצועים בנפאל. צילום: רויטרס

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם אלוף פיקוד העורף, האלוף יואל סטריק, בירך אותו ואמר: "אני גאה בך ובאנשייך על ההתגייסות המרשימה והמהירה למען הזקוקים לנו בשעת מצוקה זו. משלחת זו של מלאכי שרת מייצגת את הערכים האוניברסלים שהם ברוח עמנו ומדינתנו ואני מודה דרכך לכל אחד ואחת מהעוסקים במלאכה". 
 
בינתיים נחת מטוס החילוץ של מד"א, משלחת סיוע ישראלית נוספת שיצאה הבוקר, בקטמנדו. המשלחת תפגוש בשדה 12 משפחות, הורים ופגים ישראלים שנלכדו בנפאל ויעלו בשעה הקרובה על הטיסה חזרה ארצה.
 
המשלחת תשיב את המשפחות לארץ במטוס המיועד לחילוץ נפגעים בעולם, והטיסה שלה עתידה לנחות מחר (שני) בבוקר בארץ, בליווי נציגי חברת הפניקס וצוות רפואי מקצועי.
 

תדרוך אחרון לפני המשימה: המשלחת הישראלית  של מד"א לנפאל. צילום: דוברות מד"א

בינתיים, משרד המפנים בקטמנדו מוסר כי מספר ההרוגים ברעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה האמיר למעל 2,300, וליותר מ-500 פצועים. 

משלחת החילוץ הישראלית המריאה הבוקר בשעה 10:30 משדה דב,  כשהיא כוללת רופאים ופאראמדיקים בכירים של מד"א בראשות מנכ"ל מד"א, מצוידת בציוד רפואי, תרופות ואוכל לתינוקות במטוס מיוחד שהוחכר לצורך הנסיעה ישירות לקטמנדו. 

עם הגעתם של אנשי משלחת מד"א לקטמנדו ימתין לה במקום רכב מטעם בית חב"ד שיעביר את אנשי המשלחת ישירות לבית חב"ד, במטרה להקים נקודת טיפול ראשונית לנפגעי רעידת האדמה ולבחון את מצבם הרפואי של תינוקות הנמצאים במקום, והמיועדים להטסה חזרה למדינת ישראל. בשעות אלו פועלים במד"א בשיתוף חברת הפניקס ועם הגורמים הרלוונטיים בארץ ובנפאל לדאוג לכך שעל המטוס שהביא את משלחת מד"א וישוב הלילה חזרה ארצה יעלו שאר ההורים והתינוקות שממתינים בנפאל.