יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה היום (ראשון) לדיווחים לפיהם יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט דורש את תיק החינוך מראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוסף לתיקים אחרים. גלאון תקפה בחריפות בסטטוס בפייסבוק את האפשרות שתיק החינוך יופקד בידי מפלגת הבית היהודי בכלל ובנט בפרט. 

"מסוכן וחסר אחריות להפקיד בידיים של נפתלי בנט את תיק החינוך. אנחנו נמצאים בשעה כל כך קריטית. הסרטון שהסתובב אתמול ברשת של צעירים מתעללים באכזריות בכלב חסר ישע, האלימות והגזענות שכבר מזמן יצאו מהטוקבקים אל הרחוב, האדישות המוחלטת של אנשים רבים מדי לכאבם של אנשים שחיים בעוני, של פליטים, של פלסטינים - הדברים האלה קשורים בקשר הדוק לדמותה של מערכת החינוך, לערכים או להיעדר הערכים שהיא מנחילה, לאזרחים והאזרחיות שהיא מגדלת. אסור לתת את המושכות שלה למנהיג הלאומנות המשיחית, שמעולם לא התבייש להתסיס ולהסית".
 
"בשנה שעברה פורסמו הנתונים המקוממים לפיהם משרד החינוך השקיע 56 מיליון ש"ח בארגונים שעוסקים בלימוד ערכים יהודיים לעומת 5.5 מיליון ש"ח בלבד באלה שמקנים ערכים דמוקרטיים. כואב ומפחיד לדמיין איך ייראו המספרים האלה בשנה הבאה, אם נפתלי בנט אכן ימונה", הזהירה גלאון.
 
"בנט כשר החינוך הבא של ישראל אלה חדשות רעות מאוד עבור כל מי שעתיד המדינה ודמותה יקרים לו. החדשות הטובות הן שאנחנו כאן כדי להוציא לו את הנשמה. אני מתכוונת לעקוב אחרי כל שקל שייצא מתקציב משרד החינוך, לבדוק בדיוק עם אילו עמותות הוא מתקשר ולאילו סיורים הוא לוקח את הילדים שלנו.

אני לא אהסס להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותי, כולל כלים משפטיים, כדי למנוע מבנט להפלות לרעה את בתי הספר הערביים והחילוניים לטובת החינוך הממלכתי-דתי שכבר היום נהנה מעודף תקציבים ושעות לימוד וכדי למנוע ממנו לטפטף לכיתות וללבבות מסרים גזעניים ומסיתים", כתבה גלאון.