יור מפלגת ש"ס אריה דרעי אינו מתכוון להיענות להצעת ראש הממשלה ולקחת את תיק הפנים המקוצץ ללא מנהל התכנון, שהועבר למשרד האוצר בראשות משה כחלון. 



דרעי זועם על ראש הממשלה שהציע לו במקום תיק הפנים המקוצץ את תיק התחבורה או את תיק הכלכלה, שמפנה נפתלי בנט. דרעי גם כועס שנתניהו לא חיכה לתשובתו ואמר לו שההצעה אינה עוד על השולחן.  עכשיו, בישורת האחרונה של הרכבת הקואליציה,  אומרים היום (ראשון) מקורביו של דרעי כי "לא ניתן שיעשו לנו תרגילים". 


פינה את משרד הכלכלה. בנט. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90 
 
בנוסף, זועמים בש"ס על כך שדרישתם למע"מ אפס על מוצרי יסוד אינה נענית ואינה נכנסת לקווי היסוד של ההסכם הקואליציוני עימם. "דרישת הבסיס של של ש"ס לפני הבחירות היתה הנהגת מע"מ אפס על מוצרי יסוד", נמסר מהמפלגה. "דרישתנו זו עומדת בעינה, ש"ס לא תיכנס לאף ממשלה שלא תקבל דרישה זו, שנועדה לשרת 2 מליון ישראלים החיים מתחת לקו העוני". 

לחץ בליכוד על נתניהו: הגדל את מכסת השרים  

לנתניהו נשארו פחות מעשרה ימים עד לסיום הארכה שניתנה לו על ידי נשיא המדינה כדי לסיים את המשא ומתן כך שהלחץ רב, אולם בליכוד מעריכים כי מדובר בלחץ שנועד להשפיע על נתניהו להגדיל את מספר השרים והתפקידים שהוא יכול לחלק, ובכך להגדיל את חלקה של ש"ס רגע לפני החתימה על הסכם קואליציוני. 
 
גם בתוך הליכוד, שרים וחברי כנסת, מנסים להפעיל לחץ בכדי להגדיל את מספר השרים בממשלה הבאה.  "30 מנדטים זו אמירה מאוד ברורה של הבוחר", אמר גורם בכיר בליכוד, " ראש הממשלה חייב להגדיל את מספר השרים כדי לשמור על יציבות גם פנימית בתוך המפלגה כדי שלא להיווצר תסכול ומרמור פנימיים". 
 
בליכוד כבר יש כמה "נפגעים": גלעד ארדן ויובל שטייניץ שרצו את תיק החינוך. שטייניץ מסמן את תיק המשפטים ואילו ארדן את הכלכלה שבנט מפנה. 
בשיחות פנימיות בליכוד מדברים על להעלות את מספר השרים ל -22, וגם את מספרם של סגני השרים