ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו מבקש באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, מבית הדין של התנועה לדחות בשלושה חודשים את כינוס מרכז הליכוד שאמור היה להתקיים היום (שלישי) כדי לדון בשורה של הצעות לשינוי שיטת הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת. 

קבוצה של שלושה חברי מרכז - גיל שמואלי, אליהו קורנפלד ושלמה מדמון - עתרו נגד יו"ר מרכז הליכוד, דני דנון, בדרישה לכנס היום את המרכז כדי לדון בהצעה להחזיר לחברי המרכז את הסמכות לקבוע את הרכב הרשימה לכנסת.
נתניהו, מצדו, ביקש להקדים להצבעה על דרישות חברי המרכז הצעה לשונוי התקנון שתאפשר לו להבטיח שיריונים ברשימה לכנסת.

חבר הכנסת דוד אמסלם הגיש אף הוא עתירה לבית הדין, כדי למנוע את מה שכינה "ניסיון למחטף מצד ראש הממשלה ומצד יו"ר מרכז הליכוד" בניסיון לעקוף את יוזמת חברי המרכז.
לקראת הדיון בבית הדין אחר הצהריים, הודיע עו"ד הלוי בשמו של ראש הממשלה, כי הוא מבקש לדחות את ישיבת המרכז ב-90 יום. הוא הסביר זאת ב"נסיבות הלאומיות והמדיניות השוררות כיום, שלא נצפו על ידי המרכז לפני הבחירות, שעה שהחליט על מועד ההצבעה להצעות לתיקון החוקה". 
עו"ד הלוי אומר כי טובת התנועה - ויותר מכך - טובת המדינה מחייבות את דחיית ההצבעות. לדבריו, הממשלה החדשה בראשות נתניהו תוצג בפני הכנסת עד ליום ה-7.5. "במהלך הימים הקרובים יקדישו ראש הממשלה וחברי הכנסת את מירב זמנם ומרצם למלאכת הרכבת הממשלה החדשה בראשות נתניהו ומיד לאחר כינונה ובמהלך שלושת החודשים הראשונים שלה, הממשלה וסיעת הליכוד יתרכזו באתגרים המלווים את פעילותה של כנסת נבחרת חדשה ואת פעילותה של ממשלה חדשה", אמר.
עוד הוא אומר כי בצדה של הרכבת הממשלה ניצבת המדינה בפני אתגרים מדיניים מורכבים, שיחייבו את ראש הממשלה ואת השרים להקדיש את כל מרצם וזמנם לניהולם במהלך החודשים הקרובים.