כאלפיים ערבים ויהודים השתתפו (שלישי) בהפגנה המרכזית שנערכה בכיכר רבין בתל אביב, תחת הכותרת "יום הבית", וזאת במחאה על המשך מדיניות הריסת הבתים ביישובים ובכפרים הערבים ברחבי הארץ. 



המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "הריסת הבתים וגזילת האדמות – פאשיזם", "הריסת הבית שווה להריסת האדם", "הריסת הבית – טרור" ועוד. 
המפגינים שהניפו את דגלי פלסטין, קראו: "די להריסת בתי ערבים", "בני העם שלי החליטו לעמוד איתן עד לחירות", "אחדות לאומית נגד הפאשיזם", "העם החליט שתוכנית פראוור לא תעבור", "לא נהפוך לפליטים במולדת שלנו", "ביחד עוצרים את ההריסות" ועוד. מולם עמדה קבוצה מהימין הישראלי, כאשר כאלפיים שוטרים איבטחו את ההפגנה.
 

המפגינים קראו לממשלה, ובעיקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאשר את תוכניות המתאר ביישובים הערבים, וכן לאשר שכונות מגורים חדשות לזוגות הצעירים, שסובלים ממצוקת דיור נוראית. בנוסף, דרשו המפגינים לפתח אזורי תעשייה ותעסוקה בכפרים הערבים, על מנת "לאפשר לאזרחים הערבים לחיות בכבוד".
 
את ההפגנה ארגנה ועדת המעקב של ערביי ישראל, לאחר שבאחרונה נהרסו או הוצאו צווי הריסה למאות בתים של אזרחים ערבים בגליל, בנגב, במשולש וגם בערי השפלה – בעיקר רמלה, לוד וכפר דהמש הנמצא ביניהם ואינו מוכר.
 
יו"ר המועצה האזורית לכפרים לא מוכרים בנגב, עטייה אל-אעסם, אמר: "ממשלת נתניהו אובססיבית בכל הנוגע להרס הבתים, והדבר הפך להיות מסוכן מאוד. אם לא יוצעו פתרונות, הנגב ילך וידרדר ולכדי עימות. אני קורא לראש הממשלה להתערב כדי למנוע משבר חמור ביחסים".
 
יש לציין, כי בהפגנה השתתפו ראש הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית שייח ראיד סלאח, ראש הפלג הדרומי שייח חמאד אבו דעאבס, וכן הח"כים מהרשימה המשותפת, בהם יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה, ח"כ דב חנין, אחמד טיבי, עבד אל-חכים חאג' יחיא, יוסף ג'בארין, מסעוד גנאים, עאידה תומא-סלימאן וטלב אבו עראר.
 
ח"כ באסל גטאס, מהרשימה המשותפת, אמר כי "אנחנו לא נשתוק עוד. נעמוד איתן נגד הגזענות ונוכיח שאנחנו בני עם אחד, ונוכיח שאנו כעם מאוחד מסוגלים לשנות. הגיע הזמן לעמוד כאיש אחד נגד ההתנהלות של המדינה היהודית כלפינו, כאילו אנו אויבים במודלת שלנו".