נראה כי הקואליציה המתגבשת, ובמיוחד ההסכמים שגובשו בין נתניהו והמפלגות החרדיות, מכעיסים מאוד את יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד. 
לפיד תקף היום בחריפות (רביעי) את הפרסומים על ההבנות שהתגבשו , ובהן ביטול מסתמן של כמה סוגיות אותן מחשיב לפיד כהישגים מהממשלה הקודמת בה כיהן כשר אוצר. 
"אני מבין את יהדות התורה שדורשים, זו האג'נדה שלהם. אני לא מבין את הליכוד. מפלגה שקוראת לעצמה "לאומית" נכנעת ללא תנאי אלו שמצהירים שהם אנטי ציונים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. 

לפיד אף הוסיף: "הנה 'הנזקים שגרם לפיד' שלגביהם נתניהו כבר נכנע ואמר שיסכים לביטולם: לימודי ליב"ה לכולם. שוויון בנטל. צמצום הממשלה. ביטול המוסד הבזוי 'שר ללא תיק'. העלאת אחוז החסימה. קיצוץ בתקציבי הישיבות. בתי הספר של החופש הגדול. שילוב חרדים בשוק העבודה. החזרת קריטריון "ותק בנישואין" לזכאות לדיור. ביטול חוק הגיור". 

שר האוצר גם תקף את ההצעה של נתניהו לפיו יוכלו ישראלים שגרים בחו"ל להצביע בבחירות בישראל: "ובהזדמנות חגיגית זאת שכבר מוכרים את הציונות - הם גם מעוניינים לאפשר לאנשים שגרים בחו"ל להצביע בישראל. אדם יוכל לשבת בנוחות במזגן בניו ג'רזי ותהיה לו בדיוק אותה השפעה שיש לחייל בצה"ל שמסכן את חייו בעזה". 

החרדים מרוצים: "החזרנו את המצב לקדמותו" 
 
ביהדות התורה מצידם צוהלים לקראת החתימה ואומרים: "הצלחנו לבטל את רוב גזירות לפיד, ולהחזיר את המצב לקדמותו". על פי ההסכם המתגבש, יקבל יעקב ליצמן את תיק הבריאות במעמד של סגן שר, משה גפני יעמוד בראש וועדת הכספים, מאיר פורוש מיועד לתפקיד סגן שר החינוך, אורי מקלב מיועד לתפקיד יו"ר וועדת המדע, וחברי הכנסת ישראל אייכלר ומנחם מוזס אמורים לכהן ברוטציה בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת. 


החרדים צוהלים מההישגים הקואליציונים. צילום: מרק ישראל סלם

אבל ההישגים. הגדולים של יהדות התורה קשורים לביטול קיצוצים תקציביים שנעשו בתקופת לפיד. כך יוחזרו לרמתן הקודמת קצבאות ילדים, יתוקצב תלמידי ישיבות מחו"ל שלומדים בארץ, חוק נהרי המאפשר תקצוב של החינוך החרדי במוסדות הלא רשמיים באמצעות הרשויות המקומיות יוחזר לקדמותו, וכמו כן תקודמנה רפורמת סיעוד, ורפורמת טיפולי שיניים בחינם לילדים עד לגיל 18 שיזם ח"כ ליצמן. 
בנושא דת ומדינה תוקפא רפורמת הגיור, אחד ההישגים המרכזיים שבו מנופפת יהדות התורה הוא ביטול הסנקציות הפליליות של חוק הגיוס, שהיה דגל מרכזי של יש עתיד בממשלה הקודמת. הדבר יעשה באמצעות הקניית סמכויות לשר הביטחון לגבי מכסות גיוס, ושיקול דעת לגבי הפעלת סנקציות לגבי ישיבות שלא עומדות במכסות. ביהדות התורה אומרים כי דה פקטור מדובר בביטול הסנקציות הפליליות. 
היום התברר האם יהדות התורה תקבל גם את ראשות ועדת הפנים. היקף ההסכמות בין יהדות התורה לליכוד מוערך בכ- 4 מיליארד שקל. 
בתוך כך אמור להיחתם היום הסכם עם מפלגת כולנו. על פי הסיכומים משה כחלון יהיה שר האוצר, יואב גלנט יהיה שר השיכון ומשקיף בקבינט המדיני בטחוני ללא זכות הצבעה, כולנו  תקבל גם את תיק הגנת הסביבה, את ראשות מקרקעי ישראל, את מנהל התכנון, את ראשות וועדת העבודה והרווחה בכנסת, ואת ראשות וועדת המשנה של וועדת הכספים שתעסוק ברפורמות שמתכננן כחלון בתחום הדיור והבנקים. 
הליכוד מצידו הכניס להסכמים הקואליצונים שני סעיפים: האחד הוא התחייבות של כל השותפות הקואליציוניות שלא לקדם חקיקות בתחום התקשורת ללא הסכמת שר התקשורת, שאמור להיות חבר ליכוד. סעיף שני יאפשר לישראלים שמתגוררים בחו"ל להצביע בבחירות בישראל.  צוותי המשא ומתן של הליכוד ינסו היום להמשיך את המגעים עם הבית היהודי וש"ס, שהשיחות איתן נמצאות במשבר.