באופוזיציה מותחים ביקורת קשה על ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד ליהדות התורה וכולנו, משום שאין בהם כל אזכור למהלכים מדיניים והם מתמקדים בנושאים כלכליים, חברתיים וסוגיות של דת ומדינה.



יהדות התורה וכולנו לא הציבו במשא ומתן דרישות הקשורות לנושאים המדיניים, זאת לעומת הבית היהודי, הדורשת להכניס סעיף על המשך הבנייה בירושלים וביו״ש, וישראל ביתנו, שתדרוש להכניס סעיף על מיטוט שלטון חמאס.



בכיר בכולנו אמר אתמול ל״מעריב־השבוע״: ״כולנו עסקה בקמפיין הבחירות רק בנושאים חברתיים, וכך גם תפעל בכנסת. בקווי היסוד של הממשלה שיסוכמו במהלך השבוע, אחרי שידעו סופית מי יהיו חברות הקואליציה, יופיעו נושאים מדיניים״.



בליכוד אומרים כי הניסוח בקווי היסוד יהיה כללי, כמו בממשלה היוצאת, וספק אם יוזכר עיקרון שתי המדינות. בקווי היסוד של הממשלה היוצאת נכתב: ״ישראל מושיטה יד לשלום. ישראל תחתור להסכם שלום עם הפלסטינים במטרה להגיע להסדר מדיני עמם, שיסיים את הסכסוך. אם יושג הסכם כזה, הוא יובא לאישור הממשלה והכנסת, ואם יהיה בכך צורך על פי דין, למשאל עם״.



מנגד אמר מזכ״ל העבודה ויו״ר השדולה למען פתרון שתי המדינות, ח״כ חיליק בר: ״כמדינה המתמודדת עם סכסוך מר ב־67 שנות קיומה, זה מפליא ואף חמור שהגעה להסכם ומתווה לפתרון הסכסוך אינם מופיעים בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם יהדות התורה ועם מפלגת כולנו. התעלמות מהסכסוך לא תעלים אותו ולא תקדם את פתרונו״.



חברו לסיעה ח״כ נחמן שי אמר: ״זו ממשלה ללא חזון. נתניהו מנציח את הקיפאון המדיני ומקווה להרדים את הפלסטינים. הוא יגלה מהר מאוד שהקהילה הבינלאומית מגלה אפס סבלנות וכי החלל המדילי עלול להתמלא באלימות״.