ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) דורש הבוקר (שני) ממפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, להתפטר בעקבות "דיכוי ההפגנות אמש בתל אביב".



יוגב נימק את דרישתו ואמר כי "מפכ"ל שבמדיניותו הכיל את הטרור במזרח ירושלים ובהר הבית, אבל את יוצאי העדה האתיופית מאכיל ברימוני הלם צריך להתפטר, את משטרת ישראל צריך לנער ולהביא אותה לתקופה שאחרי דנינו".



יוגב הוסיף כי "מזה למעלה מחצי שנה שהתרעתי בפני גורמי משטרה בכירים על האלימות שנוקטים שוטרים כנגד צעירים יהודים יוצא אתיופיה וביקשתי מראש אגף המבצעים של משטרת ישראל שיבצעו השתלמויות בכל דרגי הפיקוד והמשטרה על יחסם לצעירים יוצאי העדה האתיופית".



לדבריו, יורשו של המפכ"ל הנוכחי ייאלץ לעמוד בפני אתגרים גדולים: "להשיב את משטרת ישראל כמשרתת את הביטחון, החוק והסדר של עם ישראל ומהווה דוגמה אישית לכל אלה".



הוא הוסיף כי "יחד עם גינוי כל אלימות, אני מבקש לחזק את ידי העדה האתיופית ומקווה שנצליח, יחד עם מפקדי המשטרה לבנות אמון מחודש במשטרה גם מצד יוצאי העדה האתיופית".



במקביל לכך, נערכת המשטרה היום בכוחות גדולים ומיומנים לקראת הפגנת נוספת של בני העדה האתיופית, הצפויה להתקיים היום לקראת השעה 11:00 באזור קרית הממשלה בירושלים.



בהודעה שנמסרה מהמשטרה על ההפגנה נכתב כי "במהלך הימים האחרונים התקיימו בירושלים ובת"א הפגנות של בני העדה האתיופית בהשתתפות אלפים. שתי ההפגנות שהתקיימו היו הפגנות בלתי חוקיות במהלכן חסמו המפגינים צירי תנועה, לא נשמעו להוראות השוטרים, התעמתו עם השוטרים באלימות קשה שהובילה לפציעה של שוטרים ושל מפגינים".