פיצוץ במפלגת המחנה הציוני: ח"כ שלי יחמוביץ החרימה את ישיבת הסיעה שכונסה היום (שני) עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת.



פעולתה של יחימוביץ נעשתה במחאה נגד ההנהגה הדו ראשית של יצחק הרצוג וציפי לבני, שלדבריה היא "סירוס מראש של הנהגת האופוזיציה ואין לה כל תוקף דמוקרטי מעשי או אידיאולוגי".



יחימוביץ החרימה את ישיבת הסיעה אחרי שהתברר לה שהיא תיפתח בידי לבני והרצוג כיו"רים משותפים: "אני מכבדת את לבני ומצפה לשיתוף פעולה פורה איתה, אך יש לי יו"ר אחד ושמו בוז'י הרצוג, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות". היא הוסיפה: "החיבור בין הרצוג ללבני היה נכון, גיביתי אותו בכל כוחי ואין כל מניעה שהוא יימשך, אך ההנהגה הדו ראשית הייתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות".



יחמוביץ התסיסה ואמרה כי "הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט, זה שם אותנו לצחוק ולא תאפשר פיקוד רציני של אופוזיציה לוחמת. ח"כ לבני הרצוג טרם התייחסו להודעה הדרמטית שהסעירה את סיעת המחנה הציוני.

הרצוג: "תהיה ממשלת כישלון לאומית"

במקביל התרחש הדיון בסיעת המפלגה. יו"ר המחנה הציוני, הרצוג, אמר כי "המחנה הציוני יעמוד בראש אופוזיציה חזקה ולוחמת. לא הייתה היתכנות לממשלת אחדות. כל הדיבורים והספינים ורעשי הרקע היו קצף על פני המים".

הרצוג תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתם עליהם ואמר כי "עכשיו ברור לכולם שמדובר בממשלת כישלון לאומית שתהיה חלשה וסחיטה בכל תחום מיום קיומה הראשון". הרצוג אמר כי "המו"מ הקואליציוני הוכיח עד כמה נתניהו לחיץ כשהישרדותו הפוליטית מונחת על כף המאזניים". 

נתניהו ושותפיו, לדבריו, לא נותנים מענה או פתרונות ולא מחדשים דבר והם רק לוקחים את אזרחי ישראל לאפס תחושת ביטחון, לאיום על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק. "אנו נוביל אופוזיציה חזקה ולא נשאיר אבן על אבן. אנו מתכבדים לעמוד כחזית אחת מול ממשלת שמאיימת לפרק ולפצוע את החברה הישראלית". יחד עם זאת, הרצוג אמר כי המחנה הציוני תהיה אופוזיציה אחראית וממלכתית. 

לבני, שדיברה אחריו, אמרה כי "הקואליציה המסתמנת נכנעת ללחצים סקטוריאליים במיליארדים והוסיפה: "אולי נתניהו יכול לבטל חוקים שהוא תומך בהם, אך את האמונות שלנו והערכים שלנו הוא לא יכול למחוק".

"
זחיחות נתניהו תתפוגג מהר"

גם הרצוג וגם לחני דיברו על ההפגנה הסוערת של יוצאי אתיופיה שהתרחשה אמש בכיכר רבין. הרצוג אמר: "אזרחי ישראל. המוני צעירים אתיופים נוהרים לכיכר רבין באוטובוסים. את זה שמענו בבחירות בהקשר אחר. גזענות היא גזענות ואנו כאן לעקור אותה מהשורש". הוא הוסיף כי "הזחיחות של ראש הממשלה תתפוגג מהר לנוכח המצב", והודיע כי מפלגתו תיזום ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מצב הקליטה של עולי אתיופיה. 

לבני אמרה כי המחנה הציוני ניצב לצד יוצאי אתיופיה במאבקם "הצעקה שנשמעה היא קריאה לפעולה להילחם בגזענות אך לא באלימות אלא בכלים דמוקרטים שיש לנו למען שוויון ונגד המחנה המסוכנת הזאת הקיימת בחברה הישראלית- גזענות".