תיק המשפטים או אופוזיציה, זה המסר שמפלגת הבית היהודי העבירה הערב (שלישי) לליכוד, לקראת סיום המועד שבו יוכל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודיע כי עלה בידו להרכיב ממשלה. 
מחר בחצות, הוא המועד האחרון שבו נתניהו יוכל להודיע לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי הצליח להרכיב להשיג את התמיכה הנדרשת ולהרכיב ממשלה.
אך הערב המצב הולך ומסתבך, כשלדברי גורמים בליכוד, הבית היהודי דורשת כעת לקבל את תיק המשפטים, שיופקד בידיה של ח"כ איילת שקד. 

גורמים בליכוד אמרו הערב כי אין כל כוונה להיענות לדרישתו של בנט למסור לידיו את תיק המשפטים, וכי אחריות לכך שלא תוקם ממשלת ימין, אם אכן כך יקרה, תוטל על כתפיו של בנט. 

חבר הכנסת נחמן שי התייחס לדרישת הבית היהודי במו"מ הקואליציוני: ״הדרישה להעניק לאיילת שקד את תיק המשפטים היא כמו להעניק לפירומן את הרשות הארצית לכבאות והצלה.".
 
עוד הוסיף שי: "ממשלת נתניהו הרביעית נפחה את נשמתה בטרם חוותה את יומה הראשון. על המחנה הציוני לעמוד על עמדותיו, לא להתקפל, לא להתפתות. רק עמידה איתנה ומלוכדת תביא אותנו עכשיו או בעתיד הקרוב להנהגת המדינה״.

בבית היהודי זועמים על "הנדוניה" הנכבדה שנתניהו העניק ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, ובעיקר על ההחלטה למסור לידיו באופן בלעדי את משרד הדתות ולהעניק לו הטבה נוספת בדמות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הכלכלה והחקלאות. 

"נתניהו השאיר  פירורים"
כל זאת בעוד שלטענת אנשי הבית היהודי, השאיר נתניהו למפלגתם "פירורים". בליכוד דוחים בתוקף את טענות בנט ואנשיו ואומרים כי ההצעה שקיבל הבית היהודי היא נדיבה ביותר וכי הדרישות האחרונות הן ניסיון לסחוט את נתניהו שעות לפני פקיעת המנדט להרכבת הממשלה. 
אם עד מחר בחצות לא יצליח נתניהו נתניהו להרכיב ממשלה, ייאלץ הנשיא, רובי ריבלין, להטיל את התפקיד על חבר כנסת אחר.
לאורך כל היום ניסו נציגי הליכוד להפעיל לחץ על יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שלמעשה מחזיק בידיו את המפתחות לממשלה הבאה.  גורמים בליכוד אמרו כי ניסו לחפש את בנט לאורך כל היום אך לא קיבלו ממנו תשובה. בליכוד טוענים כי בנט ניתק מגע ולא עונים לטלפונים בניסיון להלחיץ את נתניהו. ברשתות החברתיות הופץ בשעות האחרונות סטטוס מפוברק של נתניהו שבו הוא כותב כביכול: "נפתלי תענה בפייסבוק כי אתה לא עונה בטלפונים".


הסטטוס המפוברק. צילום מסך

בתוך כך, הערב מתקיימים מגעים בין הבית היהודי לליכוד בניסיון להגיע לפריצת דרך במו"מ הקואליציוני. נציגו של יו"ר הבית היהודי נפגש עם נציגו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, במטרה להגיע לפריצת דרך במשא ומתן.
סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, אמרה היום כי על יו"ר הבית  היהודי מוטלת אחריות כבדה כלפי בוחריו וכלפי העם בישראל שבחר ממשלת ימין ולא מעוניין במערכת בחירות נוספת.
חוטובלי הוסיפה ואמרה כי "הבית היהודי קיבלה עמדות מפתח בממשלה הקרובה, בזמן שתיק החינוך הינו אחד מהתיקים המשפיעים ביותר על עתידה של המדינה, מפלגת הבית היהודי לא יכולה לטעון לקיפוח כשהיא מחזיקה בשלושה תיקים, תפקיד סגן, וועדה מרכזית בכנסת. אני קוראת לבנט לחתום עוד היום על ההסכמים הקואליציוניים ולהבטיח את המשך שלטונו של הימין".
חברת הכנסת מירי רגב כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: ״אני קוראת לבנט להצטרף מיד לממשלה ולאפשר הקמת ממשלה לאומית. הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולהפסיק לשחק במשחקי 'אכול כפי יכולתך'״.
בנט הבהיר לאחרונה בחשבון הטוויטר שלו כי מסירת תיק הדתות לידי ש"ס באופן חד צדדי מהווה סוף למו"מ עם הבית היהודי. בישיבת סיעת הבית היהודי הוחלט כי את המו"מ עם הליכוד ינהל בנט לבדו ומבחינתם עוד לא נמצא פתרון ראוי למשרד הדתות.