נסללת הדרך להקמתה של ממשלת נתניהו הרביעית.


 


על פי ההתפתחויות בשעות האחרונות במשא ומתן הקואליציוני, וכפי שפרסם עיתונאי "מעריב" בן כספית,  מסתמן כי הבית היהודי והליכוד יחתמו אחר הצהריים על ההסכם בעקבות התקדמות במגעים והיענות של הליכוד לדרישת הבית היהודי למנות את חברת הכנסת איילת שקד לשרת המשפטים.

גורמים בכירים אמרו כי בליכוד ניתנה הסכמה לכך שאיילת שקד תמונה לשרת המשפטים והוויכוח יתמקד כעת בשאלה האם היא תהיה חברה בקבינט הבטחוני-המדיני, בנוסף ליו"ר המפלגה, נפתלי בנט, שכבר נמצא בה. בשלב זה, אין הסכמה בנושא. במגעים סוכם כי איילת שקד תעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אך לא בראשות הוועדה למינוי דיינים כיוון שתפקיד שיימסר לש"ס. עם זאת, שקד תהיה חברה בוועדה. 

בבית היהודי מעריכים כי בעקבות ההתקדמות במגעים, החתימה על ההסכם תיעשה בשעות אחר הצהריים או הערב, כך שראש הממשלה בנימין נתניהו, יוכל להודיע כי עלה בידיו להרכיב ממשלה של 61 חברי כנסת, אך סייגו ואמרו "עד שלא חותמים, שום דבר לא סופי".

בתוך כך, ראש צוות המשא ומתן של הבית היהודי, שלום שלמה, הגיע למשכן הכנסת ועדכן באולם שבירכתי מליאת הכנסת את יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, בהתפתחויות במשא ומתן הקואליציוני. שלמה הגיע לבוש בגופיה לבנה עם שרוולים קצרים וסיפר כי לא הספיק להחליף בגדים. לבסוף הוא לווה חולצה מאחד מעובדי הכנסת.