ראש הממשלה בנימין נתניהו אולי פתר (זמנית) את חילוקי הדעות עם המפלגות השותפות לקואליציה, אבל בעיות לא פחות קשות מחכות לו דווקא בתוך מפלגתו שלו. לאחר חלוקת התיקים לשותפות הקואליציוניות, לליכוד נותר נתח קטן יחסית, שעליו כבר מסתערים ח"כים רבים שרואים עצמם ראויים לקבל חלק ממנו. ובמלים אחרות – יותר מדי ח"כים משוכנעים שמגיע להם להיות שרים בממשלת נתניהו הרביעית.



היום יחל ראש הממשלה במרתון פגישות עם חברי סיעת הליכוד לקראת חלוקת התיקים. לנתניהו צפויה מערכה לא פשוטה מול חברי כנסת שהגנו עליו בחירוף נפש במערכת הבחירות  ומעוניינים לקבל תמורה עבור מאמצם. 
 
 ח"כ יולי אדלשטיין הוא יו"ר הכנסת, משה (בוגי) יעלון ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, תיקי החוץ והקליטה צפויים להישאר אצל נתניהו וישנה הערכה שגם תיק התקשורת - אבל מכאן המצב מתחיל להסתבך. 
 

שר הפנים גלעד ארדן הוא הדמות הפוליטית הבכירה בליכוד אחרי נתניהו וככזה הוא מצפה לשדרוג במעמדו. בתחילה רצה את תיק החוץ, ואחר כך  ביקש את  החינוך. עכשיו הוא מעוניין במשרד לביטחון הפנים ובתיק הפנים המקוצץ. אולם, בעקבות הנסיבות שהשתנו בעקבות המהלך המפתיע של אביגדור ליברמן ורצונו של נתניהו לרצות כמה שיותר מחברי הסיעה, קיים חשש כי ארדן ייאלץ להסתפק רק בתיק אחד מהשניים ולוותר על השני לטובת  ח"כ יובל שטייניץ, שנאלץ אתמול להשלים עם העובדה שלא יכהן כשר המשפטים. 
 
ארדן מוערך על ידי נתניהו והיה מועמד להתמנות לכהן כשגריר ישראל באו"ם וכשגריר ישראל בוושינגטון. אולם, עם פרישתו של השר גדעון סער, פנה נתניהו לארדן וביקש ממנו להישאר. אולם, גם שטייניץ נחשב למקורבו של ראש הממשלה  ולכן שורר מתח רב במשולש נתניהו-ארדן-שטייניץ. 
 
השר ישראל כץ צפוי להמשיך במשרד התחבורה, אך מקורביו אומרים כי אם בסופו של יום תיק החוץ יהיה פנוי - הוא רואה את עצמו כמועמד לתפקיד. 
ח"כ מירי רגב, האישה הבכירה ברשימת הליכוד, צפויה להתמנות לשרת הרווחה או התרבות והספורט. היא מקורבת לנתניהו, הפגינה נאמנות רבה לראש הממשלה בעתות המשבר וחזקה מאוד בקרב פעילי השטח בליכוד.



רואה עצמו ראוי למשרד החוץ אך ככל הנראה ימשיך את תפקידו כשר התחבורה, ישראל כץ. צילום: אלוני מור
 
לגביי ח"כ ציפי חוטובלי, ההערכות במערכת הפוליטית הן שהיא תמונה לשרת המדע והחלל או שתמשיך לכהן כסגנית שר. גילה גמליאל כבר כיהנה בעבר כסגנית שר וסגנית יו"ר הכנסת, ולדבריה  היא מחזיקה בהבטחה מנתניהו להתמנות לשרה.
 
השר סילבן שלום, שכיהן בעבר כשר חוץ, ציפה לשדרוג משמעותי בתפקידו, אך צפוי להישאר בתפקיד שר האנרגיה והתשתיות. שמו של בני בגין מוזכר כמועמד אפשרי לתיק המודיעין ואסטרטגיה או לראשות ועדת חוץ וביטחון. צחי הנגבי,  שראה עצמו מועמד לתפקיד שר החוץ, ככל הנראה ימשיך לכהן כסגן שר החוץ, אך בפועל ינהל את המשרד. 
 
זאב אלקין ויריב לוין ניהלו את הקואליציה בכנסת היוצאת והם מהבודדים שאיתם נתניהו התייעץ במהלך המשא ומתן, כך שמינויים לשרים מובטח. לוין מוזכר כמועמד  לתיק הרווחה, התיירות או התרבות והספורט. אלקין רוצה את הרווחה או האנרגיה והתשתיות. גם אופיר אקוניס, חיים כץ ודני דנון מוזכרים בבורסת השמות. 
 
עם זאת, בכיר בליכוד אמר כי "רק אדם אחד, נתניהו, יודע איך תיראה חלוקת התיקים בליכוד, וגם אצלו הכל עוד יכול להשתנות  מרגע אחד לשני, כך שהכול פתוח".