ראש המשלחת של האיחוד האירופי לישראל, לארס פאבורג-אנדרסן בישראל מתח  היום (חמישי) ביקורת חריפה על מדיניות ממשלת ישראל והודה כי קיימת מחלוקת בין ישראל לאיחוד.



"כל הסכם חייב לשקף את האינטרס הביטחוני הישראלי, אך בהחלט קיים אצל מדינות האיחוד ייאוש הולך וגובר מכך שאין כל התקדמות בתהליך המדיני", כך אמר פאבורג-אנדרסן במסגרת "יום אירופה" שהתקיים באוניברסיטת חיפה וציין כי בהקשר האיראני, "חשוב שישראל תדע שהיא לא לבד".



כבר בתחילת דבריו שיבח ראש המשלחת (שהוא במעמד של שגריר) את היחסים בין ישראל והאיחוד האירופי ואמר כי ישראל היא השותפה הקרובה ביותר של האיחוד האירופי וכי אין אף מדינה אחרת שהשותפות עמוקה, כמו השותפות עם ישראל. "לאיחוד האירופי ולישראל יחסים  עמוקים במגוון רחב של נושאים. יש בינינו יחסי מסחר, שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי, קשרי תיירות ענפים ועוד. לצערי, מה שמקבל תהודה אלו הן נקודות המחלוקת בינינו בעיקר בתחום המדיני", הוא אמר והוסיף שהוא מקווה שגם הנקודות המשותפות יזכו לתשומת לב.
 

בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר השגריר, "אנחנו עקביים בתמיכה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים בעיקר כי אנחנו מאמינים שזה פתרון טוב עבור האינטרס הישראלי", והוסיף כי לאיחוד האירופי ברור שהאחריות להגיע להסכם היא לא של ישראל בלבד, וכי בכדי להגיע להסכם צריך פרטנר, וגם עליו מוטלת האחריות להתקדמות או לקיפאון, אולם, "איננו יכולים לקבל צעדים שלוקחים את המצב אחורה, ובעיקר את נושא הבנייה בהתנחלויות".
 
פאברוג-אנדרסן ציין כי האיחוד האירופי בעד דיאלוג ונגד בידוד ואף ציין כי האיחוד מצפה מהממשלה החדשה לפעול למען קידום התהליך המדיני והבטיח את סיוע האיחוד בכך דרך אפשרית.
 
השגריר התייחס למצב הביטחוני באזור ואמר כי אין ספק שכל הסכם מדיני חייב לשקף את האינטרס הביטחוני הישראלי, כולל האיומים החדשים שהגיעו בעקבות "התמוטטות האביב הערבי", כפי שכינה זאת ובעיקר, האיום של איראן גרעינית. "אנחנו מבינים בהחלט את הדאגה הישראלית מההסכם המתגבש עם איראן ואנחנו לוקחים את הדאגות האלה בחשבון בדיונים, כשהמטרה היא להביא לכך שתוכנית הגרעין האיראנית תהייה למטרות אזרחיות בלבד. הטילים שאיראן מפתחת יכולים להגיע גם לאירופה ולכן גם אנחנו מודאגים מאיראן גרעינית וחשוב לנו שישראל תבין שהיא לא לבד בדאגותיה".