שרת המשפטים המיועדת איילת שקד מתכוונת לקדם שורה של חוקים שנויים במחלוקת הקשורים למעמד בית המשפט העליון ולנושאים ״בעייתיים״ אחרים, אך עיון בהסכם בין הליכוד לבית היהודי של שקד מגלה שמלאכתה לא תהיה פשוטה: בליכוד הכניסו להסכם הקואליציוני סעיף שמבטיח לראש הממשלה בקרה וזכות וטו על הנושאים שיועלו לדיון בוועדה הרגישה - ועדת השרים לחקיקה.
בסעיף הנוגע לוועדה זו נכתב בהסכם הקואליציוני: ״יו״ר הוועדה, שר המשפטים, יקבע את סדר היום של הוועדה עם ממלא מקום יו״ר הוועדה שימונה על ידי ראש הממשלה. אם ביקש ממלא המקום לעכב הצבעה, תעוכב ההצבעה עד לסיכום אחר בינו ובין יו״ר הוועדה או עד להכרעת ראש הממשלה״. עוד נקבע כי ״מזכיר הממשלה או מי שימונה על ידו ישמש כמזכיר הוועדה״.
גורם בכיר בליכוד אמר כי סעיף זה היה אחד הנושאים שעיכבו את חתימת ההסכם עם הבית היהודי וכי הליכוד התעקש עליו ולא הסכים לוותר.

״לליכוד תהיה בקרה על הנעשה בוועדה ושרת המשפטים שקד לא תוכל לעשות בה ככל העולה על רוחה״, אמר הגורם. בדף המסרים שהוציאה לשכת ראש הממשלה לחברי סיעת הליכוד לקראת סוף השבוע, נכתב כי ״אין שום שינוי, לא במינוי שופטים ולא בשום סעיף אחר. בשורה התחתונה, מי שקובע בנושאים הקריטיים הוא ראש הממשלה. כך נהג בשנים האחרונות וכך יהיה נהוג גם בהמשך. ראש הממשלה הגן תמיד על שלטון החוק ושמר על עצמאות בתי המשפט. זאת תהיה מדיניותו גם בממשלה הבאה״.
עם זאת, הליכוד התחייב בהסכם הקואליציוני לקדם חוק אחר, גם הוא שנוי במחלוקת - חוק העמותות, שמטרתו להטיל מגבלות קשות על פעילותם של ארגוני זכויות אדם ואזרח בישראל ובשטחים. בהסכם נאמר: ״הממשלה תתמוך בכל שלבי החקיקה בכנסת לתיקון חוק העמותות. יוגדר כי עמותות המקבלות מימון מ׳ישות מדינית זרה', יחויבו בעת קבלת המימון אישור של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, בכפוף להמלצת שר החוץ ושר הביטחון.
״כמו כן, יוגדר כי במסגרת פעילות עמותות הנתמכות על ידי ישויות זרות יחויבו העמותות או הפועלים בשמן בחובת הגילוי הנאות במסגרת עבודתם מול גופי ממשל, מול התקשורת ומול נבחרי ציבור בישראל. היה ויוגש ערר על הצעת החוק, יביא ראש הממשלה את הנושא להצבעה בממשלה בתוך 30 יום ממועד הגשת הערר״.
סעיף אחר בהסכם הקואליציוני עם בנט עוסק במימוש החוק להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון שאושר ב־2008. על פי ההסכם, הממשלה תקציב כ־15 מיליון שקל בפריסה לשלוש שנים עבור הקמת מבנה קבע למרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון ועבור אירועים לציון עשור לפינוי גוש קטיף וצפון השומרון.