חודשיים לאחר ניצחונו בבחירות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציג מחר (חמישי) ב-19:00 את הממשלה ה-34 בראשותו בפני הכנסת ויבקש את אמונה.



הוועדה המסדרת קבעה את סדרי הדיון: תחילה יציג נתניהו את הממשלה ואת קווי היסוד שלה, לאחר מכן ינאם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג ואז יתקיים דיון סיעתי כשכל סיעה תקבל תשע דקות כדי להביע את דעתה על הממשלה החדשה.



לאחר מכן תתקיים הצבעה שבה יתבקשו חברי הכנסת להביע אמון בממשלה החדשה. בתום ההצבעה יעלו רה"מ ושרי ממשלתו אל הדוכן ויצהירו אמונים.


בתום השבעת הממשלה בכנסת, אמורים רה"מ והשרים לצאת למשכן הנשיא לצילום המסורתי עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין.



מי הצביע פעמיים בכנסת?
הצגת הממשלה באה לאחר שהיום אישרה הכנסת ברוב של 61 ח"כים שהצביעו בעד לעומת 59 שהתנגדו את התיקון לחוק יסוד הממשלה המאפשר להגדיל את מספר השרים בממשלה. זו הייתה הצבעה ארוכה שנמשכה אל תוך הלילה והעניקה טבילה ראשונית לח"כים החדשים לגבי מה שמצפה להם בעבודתם הפרלמנטרית. ההצבעה עברה בקריאה שנייה ושלישית רק לקראת שעות הצהריים.

ההצבעה לא עברה בקלות וחברי האופוזיציה לא חסכו ביקורת מנתניהו. שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן אמר: "זו ממשלה בלי עתיד, בלי תקווה ובלי חלום". יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, הביע חוסר סיפוק מהממשלה החדשה: "זו ממשלה צרה מידי וזמנית, נדאג להרחיב אותה".



דרמה בליכוד: ארדן שוקל את עתידו במפלגה


שעות ספורות לאחר שנתניהו החל בשיחות עם חברי הכנסת מהליכוד כדי לעדכן אותם בתפקידים אותם הוא מייעד להם, הוא נתקל בקושי ראשון. גלעד ארדן, שר הפנים, שוקל כעת את דרכו בממשלה לאחר שלא הגיע להסכמות עם נתניהו.

ארדן מעוניין לקבל גם את תיק בטחון הפנים, שנותן מקום בקבינט. נתניהו לא הסכים לתת לח"כ הבכיר, שנחשב למקורבו, שני תיקים וכרגע ארדן שוקל את צעדיו. גורמים בליכוד אמרו כי ארדן עשה הכל בשביל נתניהו בתקופת הבחירות ונשכב בשבילו על הגדר וכי כעת הוא מעוניין להתקדם לתיק בכיר יותר.



מי הצביע פעמיים בכנסת?

במהלך מרתון ההצבעות נרשמה תקרית מביכה במהלך אחת ההצבעות השמיות, בהן הקריאה מזכירת הכנסת בזה אחר זה את שמותיהם של חברי הכנסת שהתבקשו לומר אם הם "בעד" או "נגד". 

כשמזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ הקריאה בשמה של ח"כ קסניה סבטלובה (כולנו) נשמע לפתע קול גברי צועק מן האולם "בעד". עד מהרה התברר כי אחד הח"כים הנוכחים ענה במקומה של חה"כ סבטלובה שנעדרה מן האולם. 


מזכירת הכנסת הבחינה בנעשה. "מה זה, איפה היא?", שאלה וכשראתה שסבטלובה נעדרת מן האולם לחשה ליושב ראש הכנסת, כשהמיקרופון פתוח: "זה לא בסדר שמישהו קרא בשמה. מה זה? להתחזות כאילו היא מצביעה עכשיו?". היא גם העירה ליו"ר הכנסת: "שלא יתקפו עכשיו את אורן". הכוונה לאורן חזן שאביו, יחיאל חזן, הורשע בכנסת ה-16 בפרשת ההצבעות הכפולות. 



אדלשטיין התייחס לתקרית ואמר "אני מזכיר שזו עבירה פלילית, ומקווה שזה קרה בטעות", וההצבעה נמשכה.