לאחר עיכובים ממושכים ומורטי עצבים התייצב הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת כדי להציג בדיון סוער, נטול הוד והדר, את הממשלה ה-34 בתולדות המדינה ואת הממשלה הרביעית שהוא עומד בראשה.



אחר הדיון עקבו ממרומי היציע נשיא המדינה ורעיתו, ששבו למשכן בפעם השנייה באותו ערב, לאחר שקודם לכן איש לא טרח לעדכן את הנשיא כי הישיבה נדחתה בשעתיים, וכן רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

עם תחילת הדיון בלטו בהעדרם מהאולם השרים גלעד ארדן וסילבן שלום, עם זאת הבהירו כי בכוונתם להגיע להצבעה על אישור הממשלה במועד מאוחר יותר. בספסלי הליכוד ישב גם ח"כ בני בגין שרק במהלך נאומו של ראש הממשלה גילה לפתע כי מונה לשר בלי תיק.
 

כבר מהרגע הראשון לנאומו של ראש הממשלה שיסעו חברי האופוזיציה את דבריו ללא הרף. חברי הרשימה המשותפת הכינו לנתניהו מארב מתוכנן ופתחו בצעקות שגרמו ליושב הראש הכנסת להרחיק שלושה מהם ולאחר מכן עזבו שאר חבריהם את האולם כשהם צועקים לעבר נתניהו "אלפי ערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים", כנוסח הקריאה שנתניהו השמיע ביום הבחירות לבוחרי הימין.
 
כשחבר כנסת מסעוד גנאיים הורחק ראשון מהמליאה פרץ הקהל ביציע האורחים, מעבר למחיצת הזכוכית, במחיאות כפיים סוערות ויושב ראש הכנסת מיהר להסות אותם ואיים להרחיקם.
 
את נאומו פתח נתניהו בדברים אורכים על כשלי שיטת הממשל שגרמו לדבריו, לעיוות רצון הבוחר, למרות שהליכוד קיבל 30 מנדטים. נתניהו מתח ביקורת על שותפיו הקואליציוניים  ואמר כי השיטה הנוכחית מעודדת דרישות יתר מופרזות. הוא גם הזכיר את ששת המנדטים של ישראל ביתנו שעברו לדבריו מצד לצד.
 
הוא הזכיר כי בישראל מתחלפת ממשלה בממוצע כל שנתיים. "אנחנו נרכיב משמלה והיא תעבוד עם מגבלות  אבל אני משאיר את הדלת פתוחה להרחבת הממשלה", אמר נתניהו והסביר כי הצורך להרחיב את הממשלה נובע משני טעמים. המדינהזקוקה לממשלה יציבה בכל מצב והטעם השני הוא שכל ראש ממשלה שיבחר יתקל בבעיות דומות.
 
"זה לא עומד לקרות הלילה. אני מקווה שהדברים שלי חודרים ללב וגם לשכל של כולם או של רוב האנשים שיושבים כאן אבל זה לא יקרה הלילה. הלילה נרכיב ממשלה. נפעל בדרך הטובה ביותר למען אזרחי ישראל.", הוסיף נתניהו.
 
אחר כך הגיע פרק הצגת השרים. נתניהו פתח והודה לח"כ צחי הנגבי על כי הסכים לקבל עליו לשנה הקרוב את התפקיד הקש של ניהול הקואליציה ואת ניהול ועדת החוץ והביטחון, אלא שהנגבי הוציא מייד הודעת הבהרה שבה אמר: "לא הסכמתי לתפקידים שראש הממשלה ציין וההודעה לא נמסרה על דעתי".
נתניהו גם פנה בדבריו ל"חברי גלעד ארדן לשקול מחדש את הצטרפותו לממשלה".
 
כשהקריא את תפקידי השרים הפתיע נתניהו כשהודיע כי ח"כ יריב לוין מקבל גם את התיק לביטחון פנים מלבד תיק התיירות.  נתניהו סיים את הצגת הממשלה באומרו: ,"נעשה ונצליח".