ח"כ גלעד ארדן, בכיר מפלגת הליכוד מבהיר הבוקר (שישי) את הישארותו מחוץ לממשלתו של בנימין נתניהו וכתב בדף הפייסבוק שלו: "החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות".
"קיוויתי להמשיך ולשרת אתכם גם בממשלה הזו", כתב שר הפנים והתקשורת לשעבר, "אולם, לצערי, ההצעה שהציע לי רה״מ לא העניקה לי את הכלים הדרושים כדי להוביל את השינוי האמיתי לו אנו זקוקים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה ולהצליח במשימתי הציבורית. בנסיבות אלה לא יכולתי לקחת על עצמי תפקיד זה".
ארדן, נעדר מהדיון לקראת הצגת הממשלה החדשה אמש, הגיע לאולם המליאה, ולפני כניסתו אמר: "אני לא מה שחשוב. למרות שבעיני עצמי אני חשוב. באתי לברך את חברי, שנבחרים לראשונה ואת בני משפחותיהם. ערב של הקמת ממשלה, בטח ממשלת ליכוד, הוא ערב שמח לאזרחי ישראל. לי באופן אישי עצוב על השתלשלות הדברים בעניייני".

עוד אמר השר לשעבר: "כרגע באתי לתמוך בממשלת הליכוד. מה שחשוב הוא שמוקמת ממשלה חדשה לאזרחי ישראל".
על אף השתלשלות העניינים, הבהיר ארדן כי "לאחר פרק זמן של כחצי שנה בו עמדה המדינה מלכת ותהליכים נעצרו, הגיעה העת להמשיך ולעבוד. אני מברך את חבריי השרים בברכת הצלחה למען כולנו".
ארדן הודה בבעייתיות של אי-מינויו לשר בכיר: "באופן אישי, מדובר ביום מורכב מאוד עבורי ועבור חבריי הטובים המלווים אותי לכל אורך דרכי הפוליטית", כתב ברשת החברתית.
"מגיל צעיר חלמתי לשרת את הציבור ולפעול למען שיפור וקידום מדינת ישראל", סיפר חבר הכנסת מטעם הליכוד, "מרגע שנבחרתי, טובת הציבור, והיא בלבד, עמדה לנגד עיניי ופעלתי נמרצות כדי לקדם אינטרסים ציבוריים בתחום הכלכלה, הגנת הסביבה, תקשורת, הגנת העורף ועוד. אני מודה לכם על האמון הרב שנתתם בי. מבטיח שאמשיך לשרת אתכם נאמנה כחבר כנסת מן השורה הראשונה. אני יודע את העבודה".