ח"כ צחי הנגבי, התייחס הערב (שבת) לתפקיד שהטיל עליו ראש הממשלה ביום השבעת הממשלה בכנסת ואמר כי "התנדבתי לסבול שנה בתפקיד ולאחר מכן אהפוך לשר".
בראיון ל"פגוש את העיתונות" אמר הנגבי כי הוא מאוד קיווה לכהן מיד כשר, אך הבטיח כי לאחר שנה בתפקידים שיעד לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כיו"ר הקואליציה ויו"ר וועדת החוץ והבטחון, הוא יחליף את השר אופיר בתפקידו כשר במשרד התקשורת.
 
הנגבי הסביר על הסיבה לבחירתו ואמר: "ראש הממשלה ביקש שאצא לשנת שירות בכנסת, הוא הסביר לי שאחרי המינויים לשרים הוא לא מצא אדם שיעמוד בתפקידים שנתן לי. אם הייתי חושב רק על עצמי הייתי משתולל ומרגיש אומלל, ומכיון ושאני חושב גם על ראש הממשלה ורוצה בהצלחתו ובהצלחת הליכוד- התנדבתי לסבול ולעבוד קשה במשך שנה"

הנגבי התייחס להודעה שהוציא בערב השבעת הממשלה, בה אמר כי הוא הופתע לקבל את התפקידים וכי הדברים לא סוכמו איתו, ואמר: "ההודעה שלי לא הייתה חריפה, חשוב שהדברים יהיו מדוייקים- ההודעה הייתה אמורה לכלול הודעה על כך שבעוד שנה אחליף את השר אקוניס, מכיוון שזה לא נמסר למליאה הוצאתי את הודעתי, אך הנושא מאחורינו".

"אם נתניהו היה יכול, כולם היה מאושרים"
הנגבי אמר כי הוא היה שמח להיות חבר בקבינט, אך "לפני כן יש מצוקות שמחייבות ויתורים והויתור שעשיתי יעזור לי בעתיד, יעזור לראש הממשלה להוביל את הממשלה ויעזור לי להגיע למצב שנחזיק מעמד. 

על שמירת תיק החוץ אצל נתניהו אמר הנגבי: "אין לנתניהו ברירה אלא לשמור את התיק אצלו". הוא התייחס להרכב הקואליציה ואמר: "בהרכבה הנוכחי של הקולאיציה לא נצליח לשרוד ארבע שנים, אך בוודאי שנתיים ושלוש נצליח".
על גלעד ארדן אמר הנגבי: "אם נתניהו היה יכול, כולם היה מאושרים, בוודאי ארדן שהוא האדם המוערך ביותר על ראש הממשלה. אני חושב שיעברו מספר ימים אולי שעות ונמצא אותו בממשלה, כי זה המקום המתאים לו". הנגבי הוסיף: "ודאי שכל אחד רוצה תפקיד בכיר. ארדן רצה להיות שר החינוך ונאלצנו למסור את התפקיד לבנט".
 
מוקדם יותר, ח"כ איוב קרא, שקיבל תפקיד של סגן שר בממשלתו של בנימין נתניהו, אמר גם הוא כי הוא מאמין שארדן יצטרף לבסוף לממשלה, על אף המחלוקת עם ראש הממשלה. "אני חושב שגלעד חברי הטוב לא יישאר בחוץ וימצא פתרון. יש לראש הממשלה עדיין מה להציע לו. שוחחתי עם ארדן ועם נתניהו והבנתי שאין יריבות אישית".

עוד סיפר ח"כ קרא לרועי כ"ץ במסגרת "שבתרבות" בבאר שבע כי "גלעד ארדן לא יתמודד בליכוד מול נתניהו כל עוד ראש הממשלה מכהן כיו"ר הליכוד".

באשר לפינויו לבית חולים ביום השבעת הממשלה, אמר קרא: "לא המצאתי את ההתמוטטות בחמישי האחרון. חשתי רע, לחץ הדם שלי עלה ובבית החולים אפילו סירבו לשחרר אותי להצבעה. ראש הממשלה התקשר אלי בזמן שהייתי בבית החולים ודרש בשלומי והבהיר כי יצליח להעביר את הממשלה גם בלעדי, אבל לי היה חשוב להגיע למשכן הכנסת".

על תפקידו בממשלה, אמר קרא: "אני שר בפועל, חבר ממשלה לכל דבר, בדומה ליעקב ליצמן שר הבריאות".