לאחר השבעת הממשלה הדרמטית ביום חמישי האחרון, החלו היום (ראשון) השרים החדשים את תהליך הכניסה למשרדם החדש, כאשר במספר מקומות נערכו טקסי החלפה בין השרים, כמו בחקלאות, בינוי, בטחון פנים, תרבות וספורט ואיכות הסביבה.



אבל העיניים כולם היו נשואות הבוקר לעבר משרד המשפטים, שם נכנסה לתפקיד חברת הבית היהודי, איילת שקד, אשר בעבר התבטאה בעבר כנגד מערכת המשפט והדרך בה היא עובדת.



מאז בחירתה לתפקיד ניסתה שקד להרגיע מעט את החששות ממינויה לתפקיד. הבוקר, בטקס כניסתה לתפקיד שרת המשפטים אמרה: ״עלינו למצוא את הנוסחה לָאיזון הראוי בין הרשויות. בחרדת קודש והתרגשות רבה אני נכנסת היום לתפקידי כשרת המשפטים, האמונה על מערכת המשפט, אשר ערכים אלו של דין, אמת ושלום הם נר לרגליה. 

בית המשפט העליון, העומד בראש מערכת זו, תמיד היה ועודנו גאווה לאומית/ אפעל לשימור מעמדו זה, כשעֶקְרון שלטון החוק לנגד עיניי״, אמרה והוסיפה,״מערכת המשפט היא מיסודות הקיום שלנו כחברה דמוקרטית. אני מאמינה בה בכל לבי. לא אני אקהה את שיניה. אך בד בבד אדאג לכך, כי שיניים אלה לא יכרסמו בסמכויותיה החוקיות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. 
"אין זה סוד, כי בתור שליחתו של הציבור אני מבקשת לחזק את מעמדם של נבחרי הציבור ברשות המחוקקת וּבָרשות המבצעת, לפעול לחיזוק ריבונותה של כנסת ישראל ושל יכולתה של ממשלת ישראל לפעול, והכל תוך מחויבות לִשְמירה על תפקידה של הרשות השופטת ועל מעמדה. 
"הכרה בַחֲשיבותו של עֶקְרון הפרדת הרשויות אינה מנת חלקו של מגזר ספציפי, ואין לשייכה לצד אחד של המפה הפוליטית. ההקפדה על גבולות גזרה ברורים היא אינטרס משותף של כל אלו המאמינים בעֶקְרון הדמוקרטיה, ללא קשר בין ימין וּשמאל".

שי ניצן, פרקליט המדינה אמר: ״לאחר שנודע ששקד תמונה לתפקיד, נכתב באחד העיתונים כי הדגלים ברחוב סאלח א-דין הורדו לחצי התורן; מדובר בהכפשה גסה. שיכול לכתוב רק אדם שאינו מבין את עבודת משרד המשפטים. עובדי משרד המשפטים הם עובדי ציבור, ותפקידנו לשרת את מדיניות הממשלה הנבחרת תוך שמירה על ערכי הדמוקרטיה. הדגלים אינם מונפים או מורדים לפי זהות השר הממונה, ואנחנו מקבלים בברכה כל שר שמתמנה לתפקיד״ 
 
על פרשת רות דוד הוסיף ניצן: ״יש מי שמנצלים באופן מחפיר פרשה פלילית עגומה כדי לפגוע בפרקליטים ובפרקליטות. אין לכך שום הצדקה״
 
היועמ״שׁ, יהודה וינשטיין, ״גאוותנו על האנשים ואיכות האנשים שיש כאן. טובי האנשים שהשירות הציבורי יכול להציע. אני בא מהמגזר הפרטי, האנשים כאן הם משובחים יותר. הם ניצבים יום-יום על חומת שלטון החוק ועושים כדי שכולם יהיו שווים בפני החוק: שרים, ראשי ממשלה ועד אחרון האזרחים". הוא פנה לשקד ואמר: "תוכלי להסתייע בהם בתפקיד המאוד חשוב. הצלחתך - הצלחתנו. עלי והצליחי. תוכלי להסתייע בהם בתפקיד המאוד חשוב. הצלחתך - הצלחתנו. עלי והצליחי״
 
אמי פלמור, מנכ״ל המשרד, התייחסה למאבק ארגון הפרקליטים, בין הנושאים השונים העומדים על הפרק, וקראה להסדרתו של גוף הביקורת ״זו עובדה מוגמרת״.