סיעת יש עתיד תעלה היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת את הצעת האי אמון הראשונה בממשלת נתניהו.



לצורך הצגת האי אמון נדרשה יש עתיד להציג ממשלה חלופית. בהודעה שמסרה הסיעה למזכירות הכנסת נאמר כי המועמד להרכבת הממשלה הינו ח"כ יאיר לפיד, אשר יכהן גם כשר האוצר.



יש עתיד גם הציגה את ההרכב המלא של הממשלה החלופית שהיא מציעה: שר החינוך המיועד הנו ח"כ שי פירון; שרת הבריאות והשרה להגנת הסביבה המיועדת הנה ח"כ יעל גרמן; שר הרווחה והשירותים החברתיים וכן שר הפנים המיועד אמור להיות ח"כ מאיר כהן; שר החוץ והממונה על המו"מ המדיני המיועד - יעקב פרי; שר הביטחון - ח"כ עפר שלח; ח"כ חיים ילין - שר החקלאות והשר לפיתוח הנגב והגליל המיועד; שרת המשפטים המיועדת היא ח"כ קארין אלהרר; שר הקליטה והעלייה, וכן שר התחבורה והספורט המיועד הנו ח"כ יואל רזבוזוב; שרת התקשורת, התרבות והשרה לשוויון מגדרי תהיה ח"כ עליזה לביא; שר השיכון, הכלכלה והשר לביטחון פנים המיועד הוא ח"כ מיקי לוי.



מפלגתו של לפיד לא הסתפקה רק בהצגת מועמדים לממשלה אלא צרפה לפנייה למזכירות הכנסת גם את מסמך קווי היסוד של מדיניות הממשלה המסתמך על קוי יסוד שהעלו בעבר ממשלות בראשות דוד בן גוריון, מנחם בגין ויצחק רבין.



בין היתר נאמר שם כי "זכותו של העם היהודי לארץ ישראל היא זכות נצחית שאינה ניתנת לערעור והיא משולבת בזכות לביטחון ולשלום.



עוד נאמר במסמך קוי היסוד של ממשלת יאיר לפיד "אמנות לעקרונות מגילת האומות המאוחדות וידידות עם כל המדינות השוחרות שלום, חתירה לקראת ברית יהודית ערבית; תמיכה בכל צעד המחזק את השלום, מבטיח זכויות האדם ושוויון העמים בעולם ומגביר סמכותו וכושר פעולתו של האו"ם" ובסעיף אחר נכתב "חוק השוויון בנטל יכובד וימולא עד תם".