במשכן הנשיא נערך היום (שלישי) הצילום המסורתי של נשיא המדינה עם ראש הממשלה ושרי הממשלה החדשה בעקבות השבעת ממשלת ישראל ה- 34.

הממשלה הושבעה ביום חמישי האחרון בשעת לילה מאוחרת ועל כן הצילום המסורתי עם הנשיא נדחה להיום. באירוע נשאו הנשיא וראש הממשלה הצהרות קצרות ולאחר הצילום השיקו הנשיא, ראש הממשלה ושרי הממשלה כוסית חגיגית להצלחת הממשלה בדרכה החדשה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר באירוע: "גם בפעם הרביעית, כמו בפעם הראשונה, אני נרגש מאוד ואני מתכבד להציג בפניך היום את שרות ושרי ממשלת ישראל. הממשלה הזאת קמה בתקופה רוויית הזדמנויות. נצטרך להבטיח את ביטחון ישראל מסביבנו".

נתניהו הוסיף: "כבר היום, בישיבה, קיבלנו החלטות כדי לקדם מטרות אלה. אנחנו מאמינים בכמה מנועי צמיחה: פתיחת שווקים עם אסיה, סין, הודו, יפן. הן רוצות, אנחנו רוצים והדברים מתממשים לנגד עינינו. נפתח מוצרים חדשים, בראשם תעשיית הסייבר, נמשיך את חיבור הנגב והגליל למרכז, המהפכה בתקשורת, כולל סיבים אופטיים מהירים. בכל כפר, של מיעוטים או עיר פיתוח, לכל עיר וכל משפחה יהיה את המידע הנדרש".

בפתח נאומו אמר ריבלין כי לממשלה החדשה "אין אפילו 100 ימים של חסד", והוסיף: "
הממשלה הזאת מתחילה את דרכה ונאלצת להתמודד עם אתגרים גדולים מרגע הקמתה. האתגרים העומדים בפני הממשלה הנוכחית לא עמדו בפני ממשלות קודמות. כלפי חוץ, הממשלה תידרש להתמודד עם לחץ בינלאומי ויכולת קבלת החלטות מושכלות. החלטות שלא תובלנה לבידוד ויחד עם זאת, תשמור על הקווים האדומים של המדיניות הישראלית".

 טקס ההשבעה של הממשלה התרחש ביום חמישי האחרון לאחר עיכובים ממושכים ומורטי עצבים, בסיומם התייצב ראש הממשלה נתניהו במליאת הכנסת כדי להציג בדיון סוער, נטול הוד והדר, את הממשלה ה-34 בתולדות המדינה ואת הממשלה הרביעית שהוא עומד בראשה.

אחר הדיון עקבו ממרומי היציע נשיא המדינה ורעייתו, ששבו למשכן בפעם השנייה באותו ערב, לאחר שקודם לכן איש לא טרח לעדכן את הנשיא כי הישיבה נדחתה בשעתיי. במקום נכחה גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.