יוזמה בליכוד: פניה משותפת הוגשה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לשעבר גלעד ארדן הקוראת לשניים ליישב  את המחלוקת ולאפשר את מינויו של ארדן לשר בממשלה.

את היוזמה הוביל חבר הכנסת ג'קי לוי. עד כה חתמו על העצומה שמונה חברי כנסת, שניים סרבו לחתום על העצומה ואחרים התנו את חתימתם בכך שכל חברי הסיעה יחתמו.

יוזם המכתב חבר הכרנסת ג'קי לוי אמר למעריב אונליין: "הרעיון שעומד מאחורי הפנייה המשותפת לראש הממשלה וחבר הכנסת ארדן הוא לאחד את השורות בליכוד בתקופה כל כך חשובה. לארדן אין את הלוקסוס לשבת בחוץ, גם הוא וגם נתניהו צריכים לגלות אחריות לאומית. אנחנו לא מדברים על תיקים אלא על העיקרון. חשוב שגלעד יצטרף לממשלה,זה הזמן וזה צו השעה. אני מאמין שהלחץ יעשה את שלו. מי שיצא מקום ראשון בפריימריז לא יכול לשבת בחוץ לבד". עד כה חתמו שמונה חברי כנסת וכי מחר בכוונתו להחתים את יתר חברי הסיעה בכנסת ,לא כולל שרים.
בעצומה נכתב: "המצב בו חבר סיעתנו אשר קיבל את מרבית קולות מתפקדי הליכוד, לא נמצא בשולחן הממשלה הינו בגדר עיוות רצון הבוחר. לאורך כל דרכו הציבורית מייצג חבר הכנסת ארדן את ערכי הליכוד, ובפעולותיו כשר בממשלה חיזק את הישגי הליכוד בצורה משמעותית".

הפונים ביקשו מראש הממשלה "עשה כל שלאל ידך כדי לצרף את חבר הכנסת ארדן לממשלה ה-34 בהקדם האפשרי, על מנת להמשיך את מלאכת הרכבת הממשלה". כמו כן ביקשו הפונים מחבר הכנסת ארדן שיחזור לשבת בשולחן הממשלה בהקדם האפשרי. 




העצומה עליה חתומים חברי הכנסת. 



חבר נכנסת דודי אמסלם: "לא יעלה על הדעת שמספר אחת בליכוד יירט את מספר שתיים. עם כל הכבוד לנתניהו, ויש לי כבוד אליו, לא יעלה על הדעת שח"כ ארדגן לא יהיה חבר בממשלה". לדבריו המכתב שניסח ג'קי לוי היה צריך להיות חריף בהרבה "אנחנו לא בגן ילדים ואני לא בעד הסגנון של המכתב. ראש הממשלה חייב להכניס את ארדן לממשלה גם אם הוא לא רוצה. אני קורא לשניהם, שבו וגמרו עם זה". 






חברת הכנסת נאווה בוקר שחתמה על המכתב אמרה למעריב אונליין: "אני מקווה שכל חברי הסיעה יחתמו על הפנייה. אנחנו לא מזניחים את מי שסייםן מקום ראשון בפריימריז, ומייצג בעיננו את קולו של הציבור הליכודי, אני מקווה שבסופו של דבר גלעד יתרצה , למכתב יהיה אפקט והכל יבוא על מקומו בשלום".



ח"כ בוקר הוסיפה כי לדעתה המכתב עשוי לסייע גם לראש הממשלה וגם לחבר הכנסת ארדן לסיים את המשבר ביניהם. 


ח"כ איוב קרא: "הייתי ראשון החותמים, זוהי יוזמה ברוכה. הודעתי ללשכת רה"מ על ההחתמה והם בירכו עליה. אנחנו מקווים להחתים עד מחר את כל חברי הסיעה ולמסור אותו לידיהם של רה"מ וגלעד ארדן. אני חושב שטוב שארדן יהיה בממשלה, וטוב יעשה רה"מ אם יביא לסיום הפרשה".

מקורבי חבר הכנסת וןענים כי ארדן לא היה מודע לקיום העצומה ולמד על קיומה מהפרסומים בכלי התקשורת. אולם עדיין מתקיים נתק בין ראש הממשלה וארדן ולא נראה כי חבר הכנסת ישוב לכהן בממשלה.