הביקורת עזרה. יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, מתנצל על השימוש במילה "אוטיסט" כדי לתאר את מי שחושב שנסיגה לקווי 67' תביא שלום. ליברמן אמר את האמירה הלא מוצלחת בראיון ברשת ב'. 



בפוסט בפייסבוק כתב שר החוץ לשעבר, כי "כל כוונתי היתה להמחיש את חוסר המוכנות של חלק מהאנשים לקבל מציאות מסויימת לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואני מתנצל אם מישהו נפגע מכך".


 

היום אמרתי בראיון רדיו כי "מי שחושב שחזרה לגבולות 67 תפתור את הסכסוך הוא אוטיסט". כמובן שלא התכוונתי בשום אופן לפגוע באו...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Thursday, May 21, 2015

ההתנצלות באה לאחר שקרן משפחת רודרמן, קרן פילנתרופית פרטית, הפועלת לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בישראל ובארה"ב, קראה לליברמן להתנצל על השימוש במילה "אוטיסט" כמילת גנאי. 



נשיא הקרן, ג'יי רודרמן, אמר מוקדם יותר: "אני קורא לח"כ אביגדור ליברמן להתנצל על השימוש במילה 'אוטיסט', אשר כוונה לעבר ראש הממשלה, כמילת גנאי. מיליוני אנשים ברחבי העולם, מתוכם אלפים בישראל, הם אוטיסטים והשימוש במוגבלות שלהם באופן כזה הוא מעליב ופוגע מאד בקהילה שלמה. אם לח"כ היה בן אוטיסט, האם הוא גם היה משתמש במילה זו? יש להוציא את השימוש במוגבלויות מהלקסיקון במטרה לפגוע".