יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, שיתף היום (ראשון) דרך חשבון הפייסבוק שלו תמונה הגבול עם לבנון והזהיר: "השקט שמסביב משכר ומשקר".



הרצוג והסיף כי "מוכרחים להמשיך להיות ערניים ודרוכים למול כל התפתחות ועל ישראל להפעיל את כל המנופים האפשריים, צבאיים ומדיניים, לשמירה על גבול שקט ככל הניתן".



הרצוג סיפר על השיחה שקיים לפני 15 שנה, כשהיה מזכיר ממשלת ברק, עם השרים בממשלת ברק ועל ההודעה כי צה״ל יצא מלבנון: "התגובות היו מרגשות. זו הייתה החלטה לא פשוטה אך למרות הוויכוחים היא בעיני נכונה ותקפה גם היום".



לפני כשבועיים התריע יו"ר האופוזיציה מעימות שעלול להתקיים גם בדרום הארץ. בפגישה שקיים עם שר החוץ הנורבגי, בורג ברנדה, הזהיר הרצוג מאפשרות של חידוש העימות בין ישראל והחמאס תוך "חודשים ספורים".



"בימים אלה ממש חמאס ממשיך לחפור מנהרות מרצועת עזה כדי לפגוע באזרחי ישראל", אמר הרצוג, והוסיף כי "אם מדינות אירופה לא יתערבו ויקדמו את פירוז עזה בהסדר מיידי, הסיבוב הבא הוא עניין של חודשים ספורים".



הרצוג הוסיף כי הוא חושש ש"המצב הפוליטי שישראל נמצאת בו היום, והרכב הממשלה שנבחרה לא יאפשרו חתירה רצינית להסדר שישמור על ביטחון אזרחי ישראל".