חברת הכנסת מהמחנה הציוני התייחסה היום (ראשון) לתגובות שהופנו כלפיה לאחר שאמרה כי מפלגתה תצביע מהאופוזיציה "בעד יוזמות חברתיות וטובות לציבור, גם אם הן מגיעות משרים (חברתיים) בממשלת נתניהו.



בפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה היא סיפרה מהם הדברים שכתבה וגרמו לתגובות "המזועזעות" שהופנו כלפיה: "בשבוע שעבר כתבתי על ההזדמנויות המדהימות שמאפשרת קואליציה רופפת של 61 מנדטים לאופוזיציה לוחמנית. הסברתי כי מבחינת סדר יום מדיני, אזרחי ודמוקרטי, צופים לנו קרבות עם הממשלה החדשה, אך הסברתי כי מבחינת סדר יום חברתי וכלכלי זו ממשלה הרבה פחות גרועה מקודמותיה. הדברים האלה עוררו משום מה עניין רב, וזכו לאין סוף פרשנויות פוליטיות פתלתלות, וגם, בשוליים קולניים, לביקורת פרועה".



יחימוביץ הוסיפה וביקרה את התגובות כלפיה: "למה, כשהייתי יו"ר אופוזיציה וסירבתי להיכנס לממשלת נתניהו, אבל הבטחתי רשת בטחון מדינית ואת האצבעות שלנו על כל מהלך מדיני חיובי קטן או גדול – קבלתי מאותה קבוצה מחיאות כפיים? למה רשת בטחון מדינית כן ורשת בטחון חברתית לא? כי אלה אנשים שסדר יום חברתי לא מעניין אותם באמת. מקצתם נטולי אג'נדה כלכלית וחברתית (זה לא נראה להם חשוב), מקצתם שמאל מדיני אבל ימין נאו-ליברלי כלכלי (אוהבים פלסטינים, מרחוק, אבל לא אוהבים ישראלים עניים)".



יו"ר האופוזיציה לשעבר תקפה את המגיבים ואמרה: "אלה אנשים שקוראים לעצמם "חברתיים" או סוציאל דמוקרטים" סתם כי אופנתי להיות חברתי. אין להם שום בעיה שנצביע כאופוזיציה נגד סיעוד ממלכתי לקשישים עניים, נגד הקטנת הריכוזיות בבנקים, נגד העלאת קצבאות ילדים (אחרי שנתניהו ולפיד קיצצו אותן באטימות ובאכזריות והם שתקו, כי לפיד היה באופנה), נגד העלאת שכר מינימום. אין להם בעיה שנתאכזר לציבור. העיקר שנצביע נגד. כי ככה בא להם. אז יש לי כמה הערות על זה: אחת, שזו צביעות מטומטמת, וכבר הסברתי. שניה, שהם לא ילמדו אותי להיות אופוזיציה לביבי. אני ממש טובה בזה".



יחימוביץ הוסיפה ואמרה כי "זו גישה אכזרית ומנותקת שמבטאת יריקה בפרצופם של הישראלים". היא הבטיחה כי מול הממשלה החדשה תעמוד אופוזיציה קשה ולוחמנית והדגישה: "נהיה אופוזיציה לוחמנית כמו שאני יודעת, אך גם כזו שבכל פעם שהממשלה שמולה עושה משהו טוב בשביל הציבור - שוכחת את היריבות ותומכת בלי היסוס".