מינויו של חבר הכנסת גלעד ארדן, אושר הערב (שני) בסבב טלפוני. ארדן יכהן כשר לביטחון פנים וכשר לעניינים אסטרטגיים.



בהודעה שנשלחה ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, נכתב כי ארדן ימונה לשר לביטחון פנים במקום השר יריב לוין.



בעקבות המינוי הצפוי, דורש חבר הכנסת זאב אלקין כפיצוי את התיק לענייני ירושלים, זאת למרות שנפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך השניים טרם הגיעו להסכמות. 

לפי גורמים בליכוד, אחת הבעיות המתעוררות עם בקשתו של אלקין היא שלפני הבחירות הבטיח נתניהו לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כי לא ימונה שר לענייני ירושלים, ובשל כך גם לא נמסר המשרד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, למרות התעקשותו במהלך המשא ומתן הקואליציוני. סוגיה נוספת שעומדת על הפרק מבחינת נתניהו בנוגע לאלקין היא האם יהיה חבר בקבינט, כפי שהובטח לו בתחילה, כאשר גם נושא הזה טרם נסגר סופית.

לאחר אישור מינויו של ארדן, הוא פרסם ברשת הפייסבוק כי החליט להצטרף לממשלה ולקבל את התפקידים שהציע לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "לאחר דיונים מעמיקים, סיכמתי עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון הפנים ועל קידום חקיקה שתחזק את המשרד כך שיתאפשר לי לעשות שינוי אמיתי במשטרה, להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים. אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד, ומתחייב להביא הישגים. מגיע לכולנו ביטחון אישי ומשטרה מצויינת, ומגיע לישראל שלא יוציאו דיבתה בעולם ושיגנו עליה עוד רבים וטובים".



הוא התייחס לתפקידו גם כחבר קבינט וכתב: "אני מודע היטב לסכנה שאורבת לנו מאחורי פעילויות אנטי ישראליות הכוללות ניסיונות חרם ודה-לגיטימציה נגד ישראל (BDS). אני מתכוון להתגייס לנושא הזה בעוצמה רבה ולהפעיל את כל הכלים שיידרשו כדי לתקן את העוול. הדברים הללו דחופים וקשה להפריז בחשיבותם. אני מקבל על עצמי את האחריות הזו בחרדת קודש.
בסיום הפוסט סיפר ארדן: "מאז השבעת הממשלה קיבלתי פניות רבות מחברים המלווים אותי לאורך דרכי הציבורית שחיזקו אותי בהחלטתי וכאלה שהפצירו בי לשוב לשולחן הממשלה. אני רוצה להודות לכם שהייתם איתי בתקופה הזו. אני מעריך את האמון שאתם נותנים בי. אין בי איזו שמחה או עליצות כעת, כשם שלא הייתי שרוי בנהי ובעצב בימים האחרונים. אם תאשר אותי הערב הכנסת, אכנס לתפקידי בתחושת אחריות כבדה".

ממתינים לאישור הכנסת

בעקבות כך, מזכיר הממשלה פנה אל הכנסת בבקשה להביא את מינוי ארדן לאישור עוד הערב. הממשלה אמורה למסור הודעה על המינוי, אשר בעקבותיה אמור להתקיים דיון, אחריו הכנסת אמורה לאשר את המינוי בהצבעה

במקביל נמשכים המגעים בין זאב אלקין לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל התנגדותו להעברת תיק האסטרטגיה לגלעד ארדן. טרם ההצבעה, גורמים בליכוד מסרו כי זאב אלקין הודיע שבכוונתו להיעדר מההצבעה על אישור מינויו של ארדן לשר, במחאה על כך שהמשרד לעניינים אסטרטגים שהופקד בידו- יועבר לאחריותו של ארדן. 

בישיבת הסיעה של מפלגת הליכוד שהתקיימה לאחר ההודעה על מינויו של ארדן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר שלא לענות על שאלות ולא התייחס למינוי של ארדן.


בתוך כך, מתעכבת הפגישה שנועדה להתקיים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר סיעת יש עתיד, במסגרת סבב השיחות שנתניהו עורך עם ראשי סיעות האופוזיציה.

לפיד הוזמן אל לשכתו של נתניהו בשעה 16:30, אולם בשל המשבר בתוך הליכוד בין נתניהו לשר אלקין, נדחתה הפגישה. אלקין עדיין נמצא בלשכת ראש הממשלה ודן עם נתניהו על התנגדותו להעברת תיק האסטרטגיה לגלעד ארדן.



כאמור, נתניהו וארדן סיכמו על שובו של שר הפנים והתקשורת לשעבר לממשלה. בנוסף למשרדים לביטחון פנים ולעניינים אסטרטגים אותם יקבל, ישוב ארדן לקבינט המדיני-ביטחוני. עוד סוכם כי המשטרה תהנה תוספת תקציב משמעותית. שר התקשורת לשעבר מבקש גם את האחריות על הרפורמה ברשות השידור, אולם נתניהו טרם השיב בנושא.



אלקין גם הצביע מוקדם יותר נגד התיקון לחוק יסוד התקציב שיאפשר העברת תקציב דו שנתי. אלקין וראש הממשלה שוחחו אמש ארוכות בנושא אך לא הגיעו להסכמה. לאחר הפגישה בין ארדן לנתניהו, נמסר מהליכוד כי נתניהו "רואה בגלעד ארדן שותף בכיר ושר מוביל שחייב להיות בממשלה בשל יכולותיו, הישגיו ומנהיגותו. ראש הממשלה ימשיך לפעול על מנת להגיע להבנה עם ארדן על הצטרפותו לממשלה.