מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את מינויו של חבר הכנסת גלעד ארדן לתפקיד השר לביטחון פנים, השר לעניינים אסטרטגיים ושר ההסברה. בעד המינוי הצביעו 58 חברי קואליציה, לעומת 55 חברי אופוזיציה שהתנגדו.



השרים זאב אלקין ובני בגין הצביעו עם הממשלה. זאת בניגוד לדברים שמסרו מוקדם יותר גורמים בליכוד שטענו כי אלקין הודיע שבכוונתו להיעדר מההצבעה על אישור מינויו של ארדן לשר, במחאה על כך שהמשרד לעניינים אסטרטגים שהופקד בידו - יועבר לאחריותו של ארדן. 



מיד לאחר ההצבעה הלך ארדן לדוכן הנואמים והצהיר אמונים. אחר כך תפס את מקומו ליד שולחן הממשלה, לא לפני שזכה ללחיצת יד ולחיבוק חם מראש הממשלה, בנימין נתניהו. בין מברכיו היה גם השר בגין, שעשוי למצוא עצמו מחוץ לממשלה בעקבות מינויו של ארדן. הערב עדיין ישב בגין סביב שולחן הממשלה המונה כעת 21 שרים. 

קדם להצבעה דיון ארוך שבו חברי כנסת מהאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על הממשלה ועל מהלכיו האחרונים של נתניהו. 

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר במליאה: "זו מסחרה עלובה שכל כולה דייסה שנתניהו בישל, שערורייה שמטרתה בזבוז כספים כדי שגלעד יהיה מרוצה. זה לא יפתור את האתגרים של ישראל בכל זירה וזירה. כיום יש חרם על ישראל כמעט בכל זירה, אין לישראל אסטרטגיה אמיתית להסברה ועם כל הכבוד לשר לביטחון פנים, ארדן צריך להקדיש זמן לטיפול במשטרה שסובלת מבעיית תדמית ותפקוד. זה לא לכבודו ולא למעמדו".



"ראש הממשלה עסוק בלפרק ולהרכיב שרים בממשלה"



ח"כ הרצוג פנה בפתח ההצבעה לחברי הקואליציה ואמר: "אם יש לכם טיפה של כבוד עצמי - תצביעו נגד. גם אם חברינו ארדן אמור להתמנות - זה מכובד, אך לכל שאר התפקידים זו בדיחה עלובה".



יו"ר סיעת המחנה הציוני, איתן כבל, מתח גם הוא ביקורת על המינוי: "אנו עסוקים כל הזמן בפירוטכניקה של פירוק והרכבה. נתנו לראש הממשלה צעצוע כמו לגו והוא עסוק בלפרק ולהרכיב שרים בממשלה".

ח"כ זהבה גלאון התייחסה להצבעה בכנסת והוסיפה: "לצערי אצטרך להצביע נגד המינוי, אני מקווה שאני לא עושה לך נזק, כמו שאתה יודע יש לנו יחס חם כלפיך ובטח זה עושה לך עוד נזק בליכוד. בחרתי לפתוח בזה כי אנחנו לא מדברם באופן אישי על המינוי שלך, אנו רואים כאן היום פארסה בלתי מתקבלת על הדעת - ממשלה שעושה שפגאט על עצם קיומה. הממשלה ממציאה סמכויות ולוקחת סמכויות. על מה זה מעיד ואיך הממשלה תתנהל? איך הציבור יאמין לממשלה? אני לא יודעת למי לפנות אחרי המינויים האלה".
בעקבות המינוי דרש חבר הכנסת זאב אלקין כפיצוי את התיק לענייני ירושלים, זאת למרות שנפגש עם ראש הממשלה, אך השניים טרם הגיעו להסכמות בנושא. 
על פי גורמים בליכוד, אחת הבעיות המתעוררות עם בקשתו של אלקין היא שלפני הבחירות הבטיח נתניהו לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כי לא ימונה שר לענייני ירושלים, ובשל כך גם לא נמסר המשרד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, למרות התעקשותו במהלך המשא ומתן הקואליציוני. סוגיה נוספת שעומדת על הפרק מבחינת נתניהו בנוגע לאלקין היא האם יהיה חבר בקבינט, כפי שהובטח לו בתחילה, כאשר גם נושא זה טרם נסגר סופית.