חזית חדשה נגד נתניהו? לאחר שפתר את המשבר עם זאב אלקין, והחליט למנותו כשר לענייני ירושלים, יתכן והדבר יצור בעיה לראש הממשלה מכיוונו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.



בהודעה שהוציא הבוקר (שלישי) ברקת, הוא הגיב על המינוי של אלקין וטען כי הוא סותר התחיבות קודמת של נתניהו: "ההחלטה על הקמתו מחדש של המשרד לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי וסותרת את התחייבותו של רה״מ והחלטת הממשלה שאושרה ביום ירושלים לפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה וקידומה של העיר בשותפות עם ראש העיר ועיריית ירושלים". 

ברקת הוסיף ותקף את המהלך, ואמר כי "ירושלים אינה פרס ניחומים לאף אחד. צר לי כי שיקולים פוליטיים צרים יביאו לבזבוז של כספי ציבור ובירוקרטיה מיותרת שיקשו על העבודה המשותפת של הממשלה והעירייה בפיתוחה וקידומה של ירושלים". 

נתניהו צפוי להודיע על מינויו של אלקין הבוקר בישיבת הממשלה, וזאת לאחר שאלקין דרש לקבל לידיו את המשרד הנוסף כפיצוי על כך שהמשרד לעניינים אסטרטגיים, שהופקד תחליה בידיו , הופקד בידיו של גלעד ארדן, שחזר אתמול לשולחן הממשלה.

נתניהו התקשה למסור את התיק לאלקין משום שלפני הבחירות הבטיח לראש עיריית ירושלים  כי התיק ישאר בידי ראש הממשלה על מנת שברקת יוכל לעבוד מולו ישירות, ולא דרך משרדי ממשלה. אתמול הוזעק ברקת ללשכת של ראש הממשלה ובסופו של דבר נמצאה הנוסחה למסור לאלקין את תיק ירושלים.
 
אלקין הציב אתמול לחצים כבדים על נתניהו ומקורביו אף הזהירו כי הוא עלול לא להצביע עם הממשלה בכמה הצבעות חשובות שהיו אמש במליאה, אולם בסופו של דבר האיום הוסר ואלקין קיבל את התיק המבוקש.