הממשלה הזו שוברת מדי יום את השיאים שריסקה יום קודם.

ניר ברקת ישב אתמול בלשכת ראש הממשלה מ־23:00 בלילה עד 3:30 לפנות בוקר. הוא לא האמין שזה קורה לו. אחרי שסיכם עם נתניהו שהמשרד לענייני ירושלים יבוטל, אחרי שנתניהו הכריז על הסיכום הזה קבל עם וטלוויזיה, אחרי שלפני שבוע נתניהו העביר, כמסוכם, את הסמכויות של המשרד לענייני ירושלים לידיו, ואחרי שזאב אלקין בעצמו, במהלך המו׳׳מ, שיכנע את נפתלי בנט למה צריך לפרק את המשרד לענייני ירושלים, נתן אותו נתניהו לאותו אלקין את המשרד לענייני ירושלים, כאילו כלום.
ברקת הוא לא פוליטיקאי טיפוסי. הוא אחד שאומר מה שהוא חושב וחושב מה שהוא אומר. כשהתקשרו לזמן אותו ללשכת ראש הממשלה אתמול בלילה, הוא ידע בדיוק מה הולך לקרות. הוא ביקש מנתניהו לא לזמן אותו ללשכה. "אני אגיד לך את האמת בפרצוף", אמר. אבל נתניהו זימן אותו, וכשראש ממשלה קורא, אז באים. ברקת בא. אחרי ששמע את החדשות הרעות מנתניהו, הוא ביקש מראש הממשלה לא לצרף גם את אלקין לשיחה. אבל נתניהו צירף. כשאלקין הגיע, עמד ראש העיר ירושלים בלשכת ראש הממשלה, נתניהו מימינו, עו"ד דוד שמרון משמאלו, ואמר לזאב אלקין את הדברים הבאים: "אלקין, זה חמור מאוד מה שאתה עושה. אתה סוחט את ראש הממשלה. זו בושה וחרפה, זו התנהגות לא ראויה. הרי עד אתמול אתה הגנת על הצורך לסגור את המשרד המיותר הזה ופתאום אתה לוקח אותו. אל תצפה ממני לשיתוף פעולה".
הסאגה הזו נמשכה, כאמור, קרוב לחמש שעות. נאמרו בה דברים קשים מאוד, מכל הצדדים, בעיקר מצדו של ברקת, שהודיע חגיגית שמבחינתו אלקין לא קיים. הוא מכיר רק את נתניהו ויעבוד מולו. לפנות בוקר עזב ניר ברקת את לשכת ראש הממשלה זועם כפי שאולי לא זעם מימיו. מינו לו אפוטרופוס. לאלקין תהיה עכשיו זכות חתימה על כל התקציבים של הרשות לפיתוח ירושלים. אלקין, בלי מטה ובלי מושג ובלי הקשר למשימות האדירות בירושלים, הפך לשותף שלו, ויוכל לטרפד את היוזמות השונות לפיתוח ירושלים כפי שטרפד אותן הפקיד של נפתלי בנט בקדנציה הקודמת. וכל זה, אחרי שביבי כבר הבטיח שזה נגמר.

הסיפור המלא ביום שישי ב׳׳מעריב סופהשבוע"