לאחר התהליך הלא פשוט של הרכבת הממשלה, והקרב שניטש בין בכירי הליכוד על התיקים שנותרו למפלגה, התייחס היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיטת הפריימריז במפלגה ואמר: "עם שיטה זו יהיה לנו קל יותר להגיע בבחירות הבאות ליעד שאני מציב לליכוד: 40 מנדטים". 



בדיון של סיעת הליכוד בכנסת לקראת כינוס מרכז הליכוד, שאמור להצביע על שיטת בחירת רשימת הליכוד לכנסת, אמר נתניהו: "אני משוכנע שטובת הליכוד היא להשאיר את שיטת הפריימריז. שיטה זאת אף שאיננה מושלמת, היא הטובה ביותר".



ההתכנסות של סיעת הליכוד נערכה לבקשת ראש הממשלה על מנת לדון בהצעותיו  לשינוי שיטת הבחירות הפנימיות. בעקבות עתירה של ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) הדורש להחזיר לחברי המרכז את הכח לבחור את הרשימה לכנסת, הוחלט בליכוד על הסכם פשרה לפיו ההצעות השונות לגבי שיטת הבחירות הפנימית בליכוד יובאו להכרעה במרכז המפלגה ב-14 ביוני. 


ראש הממשלה נימק את דעתו ומנה את יתרונות הפריימריז: "ראשית, ככל שהגוף הבוחר גדול יותר, הבחירה טובה יותר ודמוקרטית יותר.  שנית, בשיטה הקיימת אנו מאפשרים למתפקדים תושבי האזור לבחור את מועמד האזור במחוז מגוריהם. שלישית, לצערי הרב, אין זה סוד שהתנועה שלנו סבלה במשך שנים ממיתוג שלילי של מרכז הליכוד, ורוב הפעמים לא בצדק. גם בעתיד יריבינו ינסו להשתמש במיתוג הזה כדי לפגוע בנו בבחירות". 




"התנועה סבלה שנים ממיתוג שלילי". פעיל ליכוד באשדוד. צילום: אריאל בשור


נתניהו הדגיש כי לדעתו שיטת הבחירות במפלגה הוכיחה את עצמה, ואף הציב יעד שאפתני לבחירות הבאות: "השיטה הנוכחית, על כל מגבלותיה, הוכיחה שהיא עובדת מצויין. קיבלנו נבחרת מצויינת של שרים, סגני שרים וחברי כנסת,  ועם שיטה זו יהיה לנו קל יותר להגיע בבחירות הבאות ליעד שאני מציב לליכוד: 40 מנדטים". 
 
עם זאת, נתניהו הוסיף כי "יש מקום לחזק את הסניפים ולאפשר מעורבות גדולה יותר של חברי המרכז בפעילות התנועה ואני מתכוון לעשות זאת.  חברי מרכז הליכוד הם אלה שיכריעו בסופו של דבר איזו שיטה טובה יותר לליכוד. בימים הקרובים אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם רבים מהם".