הצעת החוק הראשונה שאיילת שקד (הבית היהודי), תגיש כשרת המשפטים לועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב - הצעתה של ח״כ ציפי לבני (המחנה הציוני): תיקון חוק העונשין שיחמיר הענישה עם מיידי האבנים. 
ההצעה הוגשה כהצעת החלטה שאושרה על ידי הממשלה הקודמת, בעקבות ההתחממות על רקע מבצע צוק איתן ואירועי הקיץ האחרון. שקד תביא את ההצעה של השרה הקודמת שכבר נמצאת בתוקף לצורך החלת דין הרציפות. ההצעה להחמרת הענישה כלפי מיידי האבנים עלתה גם בהצעה שכתב שר התיירות הטרי, ח״כ יריב לוין (ליכוד), בתוכנית ״שמונה הנקודות למיגור הטרור״, שהוגשה על ידו כהצעת חוק. 
מאחורי כתיבת הצעת החוק עומד המשנה ליועמ״ש לעניינים פליליים, עו״ד רז נזרי, וההצעה הוגשה לשרה הקודמת על ידם ועל דעת היועמ״שׁ, יהודה וינשטיין שתמך בה. 

בדברי ההסבר לחוק מוסבר כי תחת העבירה ״סיכון אנשים במזיד בנתיב תחבורה״ אין מענה למגוון המצבים של השלכת אבנים לעבר כלי רכב, והעונש בצדה של העבירה הוא 20 שנות מאסר. 
על פי ההסבר, הסעיף אינו מאפשר ביטוי למדרג החומרה השונה במגוון מצבים אלו, ״תיקון חקיקה זה מטרתו לסייע בהתמודדות עם תופעת יידוי האבנים על כלי תחבורה במהלך נסיעה, הן על כלי תחבורה אזרחיים והן על כלי תחבורה משטרתיים, שהפכה שכיחה בשנים האחרונות ובשלה מוגשים כאלף כתבי אישום בשנה״. 
במסגרת התיקון הוצע כי תקבע עבירה חדשה שתאסור על יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר שוטר או כלי משטרתי, זאת בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו או להכשילו בכן. עוד מוצע לבטל את סעיף קיים ולקבוע במקומו עבירה חדשה בת שני מדרגים על יידוי או ירי של אבן או חפץ אל כלי תחבורה בנסיעה. כמו כן מוצע תיקון עקיף לחוק בתי המשפט על מנת שעבירה זו תידון בבית המשפט המחוזי בפני שופט אחד ולא בפני הרכב של שלושה שופטים.