שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הודיע היום (חמישי) כי יגיע לישראל ולרשות הפלסטינית ביוני, במטרה לגבש תמיכה בינלאומית להצעה במועצת הביטחון, שתקרב לדעתו פתרון לסיום הסכסוך בין ישראל והפלסטינים.  

"אנו בעד פתרון של שתי מדינות. אנחנו חייבים להבטיח את בטחונה של ישראל, ולא יהיה שלום ובטחון בלי פתרון צודק לפלסטינים, ואם נהיה כנים, לא הושג עדיין פתרון כזה", אמר פביוס לתחנת רדיו בצרפת. 

צרפת הגישה לאחרונה מסמך עבודה למדינות הליגה הערבית, אשר מסדיר את פתרון הסכסוך של מועצת הביטחון של האו"ם, ואף קובע מסגרת של לוח זמנים לחידוש השיחות בין הצדדים, כך סיפרו דיפלומטים צרפתים. 

בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. נתניהו אמר למוגריני כי הוא "מחויב לתהליך השלום", והוסיף: "נקטנו צעדים להקל על הפלסטינים ונמשיך בצעדים האלה. אני רוצה שלום שיסיים את הסכסוך אחת ולתמיד״. ראש הממשלה הדגיש: "אני מחויב לשתי מדינות" ואמר כי "הפלסטינים חייבים להכיר במדינה יהודית".

ימים ספורים לפני הפגישה, נשמע נתניהו מעט אחרת. בישיבה מיוחדת בכנסת לציון יום ירושלים אמר ראש הממשלה:  "ירושלים לא תחולק עוד, היא לא תשוב להיות קו חזית ועיר ספר".

באיחוד האירופי עיכבו שורה ארוכה של סנקציות כלכליות נגד ישראל בזמן מערכת הבחירות ועכשיו, עם התחלת עבודתה של הממשלה החדשה, נשמעים באיחוד קולות רבים הקוראים לחדש את החרם על ישראל ולנקוט בסימון מוצרים מהתנחלויות על רק הקיפאון במשא ומתן המדיני.