ראש הממשלה בנימים נתניהו סיפר היום (חמישי),בתדרוך לתא הכתבים המדיניים, על הלחץ האירופי לשוב לשולחן המשא ומתן וכי דרש בפגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני גיבוי לבנייה בגושים בהתנחלויות. עם זאת, סירב נתניהו להתחייב בפומבי כי יקפיא את הבנייה מחוץ לגושים. "לא אמרתי למוגריני מה לא נעשה", אמר נתניהו.



בפגישה עם מוגריני הודגש כי יש לחדש את המו"מ או לעשות צעדים בוני אמון שבנויים על הבנות שכולם יודעים שהן תקפות. נתניהו טען כי היה רוצה להגיע להסדר מדיני "רוצים הסדר כי לא רוצה מדינה דו לאומית ורוצה להבטיח שלום ויציבות בגבולותינו.

"השאלה המרכזית בעיניי מה יהיה מעבר לגבול? אם יהיה חמאס או דעאש ומי ימנע מהתבסססות גורמי הטרור. מי ימנע את המנהרה מקלקילה ואת המחרטה ברמאללה.איך עושים הסדר כזה שימנע מדינה דו לאומית וימנע פלישה של גורמים קיצוניים שנמצאים כבר בעזה. נתניהו הוסיף כי "הפכו את ההתנחלויות לשורש הסכסוך. וזה לא. עקרנו את ההתנחלות האחרונה. אז מה? זה הפסיק את הטרור?!  . ". 
 
לגביי הירי השבוע מעזה והערכות למערכה נוספת ברצועה אמר נתניהו כי זו היתה השנה השקטה ביותר, אך  אנו לא קופאים על שמרינו. אנחנו מסיקים מסקנות הלאה ," אמר נתניהו ולא הוסיף. 
 

"יש שם בעייה הומניטארית ומי שדואג להם זו מדינת ישראל. מאז צוק איתן העברנו מיליון טונות של חומרי בנייה. אין עניין לפגוע באוכלוסיית עזה אלא לשקם אותה. נערכים לאפשרות של התחדשות לוחמה בכל גזרה." 
 
נתניהו פירט באריכות את התנגדותו להסכם עם איראן שמהווה סכנה קיומית לשיטתו עבור ישראל, אך שלל משא ומתן על הסכם פיצוי עבור ישראל. "אנו נאבקים בהסכם", אמר נתניהו, "ובמקביל מדברים עם ארצות הברית על הגדלת סיוע בטחוני אך המאבק בהסכם הוא לא מול הגדלת הסיוע. זה לא זה מול זה". 
 
ראש הממשלה הדף את הביקורת הנוקבת שהוטחה בו  לגביי פירוק משרד החוץ אמר נתניהו ואמ בהתקפה על שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן  :" אם הוא היה מפורק, היה מפורק כבר קודם לכן".

"לבני ניהלה את המשא ומתן עם הפלסטינים ועכשיו השר סילבן שלום. המשרד לעניינים אסטרטגיים טיפל בגרעין האיראני וזה לא פגע במשרד החוץ. אין שם גורמים שקיימים שלא היו קודם"  אני מכהן כשר חוץ ואני לא מתרגש מהפרבומים בנוגע לפירוק המשרד לכן מיניתי את דורי גולד. . 
לגביי שוק התקשורת: מאמין בפתיחת שווקים לתחרות. גם ברעיונות. לא איך להשתלט על מוקדי תקשורת אלא לפתוח לתחרות. לגביי הגדלת סכום הביד לערטוץ 10 אמר נתניהו כי " היתה המלצה של משרד האוצר ואני אישרתי אותה". 
" אני לא מקבל את הדבר שאני מנסה להשתלט על התקשורת. בעד ריבוי ערוצים ורעיונות.  
לגביי חוק רשות השידור אמר נתניהו שכרגע לומד את הנושא.  
עוד הוסיף נתניהו כי הוא ממשיך לנסות להרחיב את ממשלתו "לא יודע אם אצליח להרחיב את הממשלה אבל לא מסתיר את העובדה שאם ארחיב שומר את תיק החוץ למי שיכנס. .ימים יגידו אם אצליח".
 
לגביי ח"כ בני בגין: "אין לי אפשרות להכניס אותו וזה מצער אותי. עוד הוסיף נתניהו כי  מבנה הקבינט  המדיני בטחוני החדש יובא לאישור ביום ראשון בישיבת הממשלה אז תוצג הרוטציה אליה הגיעו להבנה בין שטייניץ לאלקין.  עוד הוסיף נתניהו כי מעולם לא הציע לליברמן את תפקיד שר הבטחון  הוצע לו שר חוץ ושרת קליטה. 

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לניסיון ההחרמה של ישראל בפיפ"א: "החרמת ישראל תהיה כרטיס אדום לפיפ"א ונפילה למלכודת מסוכנת של צביעות. אני מציע לאנשי הארגון להתעשת ולהתרחק מרעיונות הזויים שפוגעים בספורט העולמי וביכולת שלו להיות כלי מקרב ומחבר בין אנשים ומדינות".

הרצוג הוסיף: "שוחחתי עם ראש הממשלה ועם יו"ר ההתאחדות לכדורגל והבהרתי להם שאני מוכן להתגייס למערכה הזו באופן מלא. חרם או צעדים חד צדדים הם רעיונות גרועים. מדינת ישראל לא תתקפל ולא תיבהל מפני מהלכים מהסוג הזה. איומים לא יובילו אותנו להסדר אלא ירחיקו אותנו מהמטרה העליונה של השגת ביטחון ושקט למאות אלפי ילדים שחולמים יום אחד לשחק בגביע העולם בכדורגל".