ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למשיכת ההחלטה להשעיית ישראל בקונגרס פיפ"א ואמר כי "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א. אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים".
 
"הפרובוקציה הפלסטינית הזאת מצטרפת לצעדים החד-צדדיים שמבצעים הפלסטינים במוסדות בינלאומיים נוספים. כל עוד הם נוקטים בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום במקום לקרב אותו. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

מוקדם יותר היום, נאם ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל לפני ההצבעה בקונגרס פיפ"א והפתיע את היושבים בקהל כשהודיע על החלטתו למשוך את ההצעה להשעיית ישראל מפיפ"א העולמית: "השנה הגעתי עם הצעה להשעות את ההתאחדות של ישראל ואני חושב שזה צודק, אבל הרבה עמיתים שאני מעריך ומכבד את המחויבות שלהם לעניין, הסבירו לי כמה זה כואב להם לשמוע שבמשפחה כזו כמו פיפ"א, את רעיון ההשעייה".



לבסוף, 90% שהם 165 נציגי ההתאחדות הצביעו בעד ההצעה המחודשת, שהיא הקמת וועדה לטיפול ולפיקוח יחסי ישראל והפלסטינים בנושא הכדורגל.



כאמור, קודם לכן, הכריז רג'וב: "אני מוותר על ההשעייה", והוסיף: "אבל זה לא אומר שאני מוותר על ההתנגדות. ואני חושב שהזמן שלכם כרגע להצביע על שלושה נושאים: הראשון הוא  התנועה. מר פלאטיני ראה את הציוד שנשאר בנמל התעופה הישראלי והייתי צריך לשלם 15,000 דולר בשביל ציוד ששווה 6000 יורו". "אני מרים כרטיס אדום לגזענות", אמר רג'וב והרים כרטיס אדום פיזית, כמקובל במשחק כדורגל, מה שהתקבל במחיאות כפיים סוערות. "אנחנו קולגות אני רוצה מנגנון, שאתם, הקונגרס תטפלו בו, שיעקוב אחרי מה שקורה".

רג'וב טען כי הוא חושש לחייו: "אני מקבל איומים יום ולילה מהישראלים אם אעשה כך או כך. אולי לא אהיה בחיים כדי לחזור לכאן בשנה הבאה. אדוני הנשיא, אני רוצה שתתמכו בי ובעמי. הכדור הוא במגרש שלכם".