בעקבות הסערה שגוועה בקונגרס פיפ"א, לאחר שהפלסטינים משכו את הצעתם להצביע להשעיית ישראל מארגון הכדורגל העולמי, הגיעו התגובות הפוליטיות בישראל. ישראל כץ, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ג׳יבריל רג׳וב ניכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ״א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים!".



יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה בפייסבוק בעקבות הסערה בפיפ"א כי "העובדה שישראל הייתה היום בסכנת הדחה מהשתתפות בתחרויות בינלאומיות של הספורט הפופולרי ביותר בעולם בגלל מדיניות הכיבוש וההתנחלויות, הפרת זכויות אדם וגזענות צריכה ללמד אותנו שלא לעולם חוסן. ישראל לא יכולה להמשיך לטמון את הראש בחול, להגיד שכל העולם נגדנו, ושבכלל המצב בסוריה ובסודאן יותר גרוע. לא יעזור אם נאיים שאם יצביעו נגדנו אנחנו "נמוטט את פיפ"א" כמו שאמר נתניהו, או אם נקרא לפעילות הפלסטינים "טרור דיפלומטי" ונגיד שכולם אנטישמים".

"המשא ומתן חושף שלוש מסקנות מעניינות", הסבירה גלאון, "1. הלחץ הבינלאומי עובד. אין דרך אחרת להסביר את ההסכמה הישראלית להצעה הפלסטינית. 2. שוב, כמו בסיפור הפרדת האוטובוסים, ההסכמה של ישראל למעבר של ספורטאים בין הרצועה לגדה, שעד עכשיו לא אושר עכב "צרכי ביטחון", חושפת כי ממשלת ישראל היא לא עקבית במקרה הטוב ושקרנית במקרה הרע, כשמדובר בצרכים ביטחוניים. 3. לא רחוק היום בו החברה הישראלית תצטרך להחליט האם לטובת ההתנחלויות שווה להקריב את הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל.
 

"הלחצים הבינלאומיים שמפעילים הפלסטינים הם תוצאה ישירה של המדיניות של ממשלת ישראל, שלא עושה כלום כדי לקרב אותנו לסיום הכיבוש וחושבת שאפשר להמשיך לשדר "עסקים כרגיל" בזמן שמיליוני פלסטינים חיים תחתינו ללא זכויות אדם בסיסיות", אמרה גלאון.
שרת התרבות והספורט ח״כ מירי רגב בירכה את נשיא פיפ״א ספ בלאטר, נשיא וופ״א מישל פלטיני וראשי פיפ״א על "התנהלותם בהתאם לרוח ולערכי הספורט ועל כך שלא איפשרו היום דריסת רגל של הפוליטיקה בספורט. מדובר בארגון שחרט על דגלו להיות גשר לשלום. זהו ניצחון גדול בעיקר לספורט", אמרה והוסיפה: "אני מזמינה את מר ג׳יבריל ראג׳וב להפגש עימי ולפתור את הבעיות למען כלל הספורטאים במטרה להביא להשגים טובים יותר".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה גם היא ואמרה כי "תוצאת השיחות בפיפ"א היא חיובית ואני מברכת על כך שלא הגענו למצב אבסורדי שמדינה כמו ישראל מושעת מארגון שתכליתו עיסוק בספורט. אני מברכת את גורמי המשרד שעסקו ימים כלילות בנושא יחד עם גורמי ההתאחדות ובראשם עופר עיני יו"ר ההתאחדות. גם בעתיד נעמוד בכל האמצעים נגד מדינות וגופים שמקדמים דה לגיטימציה על ישראל, לא ניתן לגופים אלו להשפיע על החלטות של כל ארגון בינלאומי שהוא".

ח"כ הרצוג, יו"ר האופוזיציה מסר כי "המאבק המסוכן של הפלסטינים והסאגה של הימים האחרונים בפיפ"א, הם נורה אדומה לסכנות העומדות מול מדינת ישראל אם לא נתעשת ונשנה באופן עמוק את התנהלותנו בזירה המדינית. הרצוג הוסיף: "אני מברך ומודה במיוחד ליו"ר ההתאחדות עופר עיני שהוביל באומץ ונחישות יחד עם עמיתים רבים נוספים את המערכה להסרת האיום. עלינו להיות מוכנים לאתגרים הבאים והם בדרך"

ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "המהלך הפלסטיני היום בקונגרס פיפ״א הוא המשך ישיר לשימוש שעשו הפלסטינים מאז ומתמיד בספורט נגד ישראל. הפלסטינים, שלא היססו לנצל אפילו את האולימפיאדה כדי לרצוח ספורטאים ישראלים, מנסים להלך אימים ולפגוע בישראל ומנצלים לשם כך כל פורום בינ״ל: באו״ם, בביה״ד הבינ״ל בהאג, באונסק״ו או בכל מקום אפשרי אחר".

"מדינת ישראל תמשיך להילחם בכל זירה בינ״ל במהלכים הפלסטינים ותבהיר לעולם כי צעדי הפלסטינים לא נועדו לקדם הסדר או כל מטרה חיובית אחרת אלא אך ורק לנגח את ישראל ולפגוע בה. על מדינות העולם להפסיק לאפשר לפלסטינים להשתמש בהן ככלי משחק נגד ישראל באמצעות איומים וסחטנות.
אני מברך את יו״ר ההתאחדות עופר עיני ואת הדיפלומטים הישראלים שעשו מאמץ גדול בכדי להשיג תוצאה מכובדת במשחק לא-ספורטיבי לחלוטין", כתב ליברמן.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, אמר אחרי ההצבעה כי "ההישג הזה מגיע אחרי עבודה מאומצת שנמשכה שבועות ארוכים מצד אנשי ההתאחדות, משרד החוץ וכמובן תרומתו המשמעותית של ראש הממשלה. תודות גדולות גם לנשיא פיפ״א ספ בלאטר ולנשיא אופ״א מישל פלטיני על המאמצים שלהם לטובת פתרון צודק. זה יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי. לחצתי את ידו של רג׳וב מתוך אמונה וכנות שאפשר אחרת. זאת עת לחגוג, אבל לזכור שאנחנו נמשיך לתרום ככל יכולתנו לטובת הכדורגל״.