לאחר ימים ארוכים של התלבטויות ונסיונות מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשאירו בתפקיד, הודיע היום (ראשון) מזכיר הממשלה כי השר בני בגין התפטר מחברות בממשלה בתור השר ללא תיק. 


בעקבות צירופו של השר גלעד ארדן לממשלה, מגיע כעת מספר השרים ל-21, בעוד נתניהו התחייב כי מספר השרים יהיה 20 לכל היותר. בכולנו ובש״ס מתנגדים להגדלת מספר שרי הממשלה מעל ל־20, ועל כן ההערכה היתה שבגין יתפטר. הוא הניח את המכתב על שולחנו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר ביום חמישי האחרון. 
 
ראש הממשלה התייחס לנושא בפוסט שהעלה ביום שישי בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: "בימים האחרונים פניתי לחבריי ולשותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, בבקשה אישית. ביקשתי שיאפשרו לנו להשאיר את חברנו, חבר הכנסת בני בגין, כשר נוסף של הליכוד בממשלה״. עוד כתב נתניהו: ״בני הוא שליח ציבור למופת. אדם ערכי, רב־ניסיון וכישורים, אחד הנדבכים המרכזיים של תנועת הליכוד. לא במקרה הציבור הישראלי כל כך אוהב ומעריך אותו. תרומתו סביב שולחן הממשלה משמעותית וחיונית, כולל בפורומים שבהם נידונים הנושאים הרגישים ביותר לביטחון ישראל״. בסופו של דבר הסתיימה הפרשה בהתפטרותו של השר. כדי לצרף את בגין בעתיד עשוי ראש הממשלה להציע את תפקיד שגריר ישראל באו״ם, המתפנה בקרוב, למקורבו, השר אופיר אקוניס.


שטייניץ: "לא הסכמתי לרוטציה עם אלקין על הקבינט"
 

סדקים בליכוד: שר התשתיות, יובל שטייניץ, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה, יוצא נגדו באופו נדיר ואומר בפתח ישיבת הממשלה כי לא הסכים לרוטציה בקבינט עם שר לקליטת עלייה, זאב אלקין. בהצבעה הממשלה שטייניץ הצביע נגד ויצא בגלוי נגד נתניהו. 

בישיבת הממשלה אמר שטייניץ כי |זה לא הוגן ולא מוסרי כי הוא השר הותיק היחידי שלא קיבל חברות קבועה בקבינט". בעקבות הצטרפות ארדן לממשלה נוצר מצב של עודף שרים בקבינט שלא יכול להכיל את כולם על פי חוק ולכן נתניהו החליט כי אלקין ושטייניץ יכהנו בו ברוטציה. עכשיו שטייניץ הבהיר כי הסיכום הזה לא נעשה על דעתו.


בתוך כך, תועלה היום הצעת החוק הראשונה של שרת המשפטים, איילת שקד, אשר תעסוק בתיקון לחוק אשר מדבר על זריקת אבנים והחמרת הענישה.
שקד כתבה היום כי: "ההצעה שתעלה היום לוועדת השרים, היא תיקון לחוק העונשין בדבר יידוי או ירי של אבנים וחפצים אחרים.

עד היום מדרג הענישה לפושע שיידה אבן או חפץ לעבר כלי רכב או אדם הנמצא בנתיב תחבורה עמד על 20 שנה. פוטנציאלית. למה פוטנציאלית? מכיוון שבפועל הייתה נדרשת הוכחת כוונה על מנת לתת את העונש המירבי, וזו הייתה קשה להוכחה. דה פקטו הפושעים הללו היו מקבלים עונשים רכים מאד ביחס לפשיעתם.

התיקון לחוק למעשה מוסיף מדרג חדש ונוסף לענישה- וקובע כי מיידי אבנים או חפצים יוכלו לקבל עד 10 שנות מאסר, וזאת מבלי להוכיח כוונה. (עם הוכחת הכוונה הענישה המקסימלית תשאר על 20 שנה) התיקון לחוק למעשה משיב את האחריות למיידה האבנים ולא לתובע, אשר יצטרך להוכיח כוונה, מכיוון שכל אדם אשר זורק אבנים על אנשים ורכבים צריך לצאת מנקודת הנחה כי מישהו עלול להיפגע. אבן - הורגת. את הצעת החוק הזאת קידמה קודמתי בתפקיד, ציפי לבני, ואני ממשיכה את קידומה היום".