התנועה לחופש המידע חושפת את רשימת והתקשרויות והספקים של משרד ראש הממשלה בחצי שנה הראשונה של 2014.


התנועה ביקשה מכל משרדי הממשלה לקבל את נתוני ההתקשרויות והספקים שלהם לשנה החולפת, אולם במשרד ראש הממשלה העבירו בינתיים רק נתונים לגבי המחצית הראשונה של השנה.



הסעיפים היקרים ביותר הם לגבי טיסות רשמיות של ראש הממשלה לחו"ל. בראש הרשימה נמצאת הוצאה בסך שישה מיליון שקל על השכרת מטוס לטיסת ראש הממשלה לארצות הברית במרץ 2014 לצורך השתתפות בוועידת אייפא"ק ופגישה עם הנשיא אובמה. גם ההכנות לטיסה ליוהנסבורג לטקס האשכבה של נלסון מנדלה מופיעות. על ההכנות לטיסה שולמו 67,700 שקלים, אבל בסופו של דבר נתניהו ביטל את השתתפותו עקב עלות הנסיעה, שהיתה אמורה להגיע לשבעה מיליון שקלים.



עוד ברשימה: סכום של כ-4.5 מיליון שקל הושקע במטוס לטיסת ראש הממשלה ליפן במאי 2014. בהמשך פורטו הוצאות של מיליוני שקלים על שירותים כגון אבטחה, תקשורת, ניקיון ודלק.



עוד מצויין תשלום של 5,550 שקלים עבור שטיח לבית ראש הממשלה. לא ברור האם מדובר באותו שטיח שהופיע בסרטון של שעיית ראש הממשלה ומשויק גלאמין. בנוסף, צוין תשלום של 14,365 שקלים תמורת רכישת מזון לבית ראש הממשלה.



הרשימה שהועברה לידי התנועה כוללת כאלף התקשרויות עם ספקים שונים, בסכום כולל של כ-54 מיליון שקלים. הסכום כולל הוצאות לפעילות השוטפת של המשרד ולצורכי אבטחה, וכן הוצאות הנוגעות לתחזוקת בתי ראש הממשלה, כמו למשל תשלום בסך 29,500 שקל לחברה לפיתוח קיסריה בעבור מים. הרשימה המלאה של התקשרויות הספקים כוללת גם עמודות שבהן לא נכלל שם הספק.



הוצאות משרד ראש הממשלה על מזון הגיעו במהלך המחצית הראשונה של 2014 לסכום של יותר מ-656 אלף שקל, וכוללות רכישת מצרכים בחנויות מזון והזמנת כיבוד לישיבות כולל יינות בעלות של יותר מ-4,500 שקלים. הוצאות המזון כללו גם רכישת משקאות קלים עבור המשרד למודיעין ועניינים אסטרטגיים בעלות של יותר מ-7,500 שקלים.



במשרד ראש הממשלה מציינים שמדובר ברשימת התקשרויות למשרדים רבים שנמצאים תחת משרד ראש הממשלה שבהם למעלה מאלף עובדים.


גם הוצאות המעון הרשמי ברחוב בלפור וביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה מופיעות בדוח והם הגיעו ליותר מחצי מיליון שקל. בין היתר הם כוללים 44,509 שקלים על עבודות גינון, 365,471 על ניקיון, 5,720 על פרחים, 10,660 על מים במעון הרשמי, 76,019 על חשמל, 10,931 על מים בבית בקיסריה ו-13,620 על כבלים



עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, הגיבה לחשיפה: "במסגרת הבקשות הרוחביות שהוציאה התנועה לחופש המידע למשרדי הממשלה ולגופים נוספים זכינו לקבל נתונים ממשרד ראש הממשלה רק על אודות החציון הראשון של שנת 2014. ברור שפרסום תמונת מצב מדויקת בנוגע להתקשרויות המשרד הוא בקשה מורכבת, יחד עם זאת יש לזכור שכמעט כל הגופים שהתנועה פנתה אליהם השיבו לבקשה באופן מלא ומפורט. בנוסף, ניתן לצפות ממשרד ראש הממשלה שיהווה דוגמה ליישום מיטבי של זכות הציבור למידע ולא יפרש את הדרישה החוקית באופן צר, כפי שקורה לצערנו לעתים קרובות מדי".



ממשרד ראש הממשלה מסרו בתגובה: "הניסיון לייחס לראש הממשלה נתניהו את כל ההתקשרויות שהתפרסמו בדוח מוטעה ומטעה. הנתונים העיקריים הקשורים בראש הממשלה כבר התפרסמו ביוזמת משרד רה"מ, ושאר הנתונים בעיקרם הם התקשרויות משותפות המתייחסות למספר יחידות סמך ומשרדי ממשלה נוספים כמו נציבות שירות המדינה, המשרד לאזרחים ותיקים, מנהלת תנופה, מערך הגיור וגופים נוספים.



"בנוסף, הסכומים כוללים גם את הוצאות המשרד לעניינים אסטרטגיים, משרד המודיעין, המטה לביטחון לאומי, מטה הסייבר הלאומי, הממונה על היישומים הביומטריים ארכיון המדינה והרשות לקידום מעמד האשה, גופים הכוללים למעלה מאלף איש".