הועדה לארגונים לא ממשלתיים באו"ם בחרה הערב (שני) להעניק לארגון PRC (מרכז השיבה הפלסטיני) מעמד של ארגון מייעץ לאומות המאוחדות.



הארגון, היושב בבריטניה, מקדם תעמולה אנטי ישראלית באירופה, בזירה הפוליטית, בקמפוסים ובקרב הציבורי האירופי. בשנת 2010 נקבע בישראל כי הארגון הוא התאחדות בלתי מותרת, בשל היותו חלק מתנועת חמאס. 



הוועדה שהצביעה מורכבת מ-19 מדינות, ביניהן: איראן, סודאן, ונצואלה, קובה, טורקיה , סין, רוסיה, ארה"ב, וישראל. בהצבעה על קבלתו של הארגון כגוף מייעץ 12 הצביעו בעד (ביניהן איראן, פקיסטן, סודאן, טורקיה, ונצואלה, סין וקובה), שלושה נגד (ארה"ב, אורוגוואי וישראל) ושלושה נמנעו (הודו, רוסיה ויוון). בורונדי נעדרה מההצבעה.



פרושאור: "אנו עשויים למצוא את חיזבאללה במועצת הביטחון"
 


שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בעקבות ההחלטה: "עד היום האו"ם נתן הנחות לחמאס ובכך עזר לו לחזק את פעולותיו. עכשיו, האו"ם מגדיל לעשות ומכניס בהוד והדר את חמאס בכניסה הראשית של הארגון, ומאפשר לו להיות משתתף מן המניין. לפי התסריט הזה, אנחנו עשויים יום אחד למצוא את חיזבאללה יושב במועצת הבטחון, ואת דאעש מצביע במועצה לזכויות אדם. זהו תיאטרון האבסורד באו"ם בשיאו". 



כאמור, לפני כחמש שנים נקבע בישראל כי הארגון הוא התאחדות בלתי מותרת. בצו שנחתם על ידי שר הבטחון דאז, אהוד ברק, נקבע שמדובר בזרוע ארגונית ומתואמת של תנועת חמאס באירופה. פעיליו, על פי הצו, הם בכירים בחמאס, פועלים לקידום מטרות התנועה באירופה, ומקיימים קשר ישיר עם בכירי חמאס שונים, לרבות ראשי התנועה בדמשק.



הקווים המנחים את הארגון הם הכחשת זכותה של ישראל להתקיים, שיבת פליטים לשטח ישראל לצורך כינון מדינה פלסטינית במקום מדינה יהודית, והתנגדות לתהליך שלום. זאת על פי מחקר של מרכז המידע למודיעין ולטרור, שגם מצא כי בכירים בארגון ממלאים תפקידים בארגונים אחרים, העוסקים, בין היתר, בהעברת כספים לחמאס.



המעמד של ארגון מייעץ מאפשר לארגונים לחזק את השפעתם העולמית ולהפיץ את פעילותם באופן נרחב. זאת, בין היתר, על ידי גישה לוועידות וכנסים באו"ם כדוגמת המועצה לזכויות אדם וייצוג קבוע ועצמאי בדיוני האו"ם.