ועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה, התכנסה היום (שלישי) לראשונה. הוועדה הוקמה בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה על הגזענות המופנית כלפיהם, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי יקים את הוועדה בטקס לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, העומד בראש הוועדה, אמר בפתח הישיבה: "לפני חודש התכנסנו כאן עם נציגי הציבור מקרב אזרחי ישראל שעלו מאתיופיה ושמענו כאן דברים מאוד קשים, שמענו את עומק הכאב, את תחושת ההשפלה שהם חשים ואת המצוקות השונות של הציבור, לרבות צעירי העדה". 



עוד אמר ראש הממשלה: "יש כאן טענה של יחס מפלה מצד רשויות החוק. קודם כל צריך להבהיר - כולנו מחויבים לציות מוחלט לחוק והאכיפה לא יכולה לעשות אבחנה בין אזרח לאזרח. חוק הוא חוק, אכיפה היא כמובן אכיפה, אבל יש כאן שאלה האם יש צעדים שאנחנו יכולים לעשות כדי לתקן אכיפת יתר, אם כזו אכן קיימת".



נתניהו הוסיף: "אני חושב שאנחנו צריכים לקבל תמונה ברורה של המצב ולראות מה משטרת ישראל יכולה לעשות. במידה שיש מה לתקן, אכן נתקן את זה".



לדבריו, הרעיון של אפליית אנשים בגלל צבע עורם ושאנשים יחששו ללכת ברחובות ישראל בגלל צבע עורם, הוא "דבר מקומם שאנחנו נתקן אותו, ואנחנו ננחיל כאן גם שינוי תרבותי, לא רק החלטות אדמיניסטרטיביות או אפילו חוקיות. אנחנו רוצים להנחיל שינוי תרבותי שיתנחל בלבם של כל אזרחי ישראל". 



הנושאים עליהם תדון הוועדה כוללים את החינוך, הדיור, שאלת התעסוקה, תרבות וגם נושאי דת. "בתחומים הללו הנחיתי לקיים עבודה מסודרת, מאומצת כך אני מקווה, במשרדי הממשלה, בשיתוף נציגי הציבור של יוצאי קהילת אתיופיה, והצעות החלטה בנושאים האלה יוגשו לנו בהקדם. אני רוצה ביצוע מהיר, אני לא רוצה למשוך זמן, אני רוצה שנדון, נקבל החלטות ונצא לדרך", אמר נתניהו.