קיבל השראה מנתניהו? מועמד מפלגת "יש עתיד" לראשות עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, שניצח בבחירות, שלח לכאורה הודעת אס.אמ.אס לתושבים בשפה הרוסית ובה נכתב: "המוני חסידי גור בקלפיות, הם ינצחו אם לא תצביעו בעד ניסן בן חמו". מהמטה של בן חמו נמסר כי ״אנחנו לא יודעים אם המסרון יצא מהמטה שלנו. יש הרבה קונספרציות. צריכים לבדוק את העניין״.
הבחירות לראשי הרשויות נערכו היום (שלישי) בעיריית ערד ובמועצות האזוריות אשכול בדרום וגלבוע בצפון ועל פי תוצאות לא רשמיות, הוא זכה לכ-80% מהקולות בעיר. בערד, הולכים לקלפיות בפעם שלישית בשנה וחצי האחרונות. הבחירות נערכו לאחר שראשי הרשויות הקודמים נבחרו לכנסת: ח"כ טלי פלוסקוב מערד (כולנו), ח"כ חיים ילין מאשכול (יש עתיד) וח"כ דני עטר מגלבוע (המחנה הציוני).

המסרון שנשלח, מזכיר את ההתבטאות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות, כשאמר: "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים" והוסיף: "בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".

המסרון שנשלח אל תושבים בערד וקורא להצביע לבן חמו
 

בערד, רשומים יותר מ–21 אלף בעלי זכות הצבעה, אולם חלק גדול מהם לא יממש את זכותו מאחר ולא יהיה יום חופש. מקור בעיר מסר כי "העובדה שישנם רבים שהם רשומים בעיר רק לקבלת הטבות מס, כמו גם חיילים רבים שלא יגיעו, תביא לאחוז הצבעה נמוך שישרת ככל הנראה את מועמד הליכוד".
גם במטה המועמד וולד סנדלרסקי (32), מטעם הליכוד, בונים על אחוז הצבעה נמוך, שכן הוא כרת ברית עם ארבעת חברי המועצה החרדים, שהתגייסו למענו. מולו עו"ד ניסן בן חמו (41), מטעם יש עתיד, המכהן כיום כיו"ר האופוזיציה וחבר יחד עם חמשת החברים בסיעתו עם עוד חמישה שמהווים רוב במועצת העיר. בן חמו נכשל בבחירות הקודמות מול ראשת העיר פלוסקוב. בכירים מהליכוד ויש עתיד הגיעו בימים האחרונים לעיר, והביעו הזדהות ותמיכה עם מועמדי מפלגותיהם.
שני המועמדים בנו את המצע שלהם על מצוקת התעסוקה בעיר, שהלכה וגברה בארבע השנים האחרונות עם הצטרפות כאלף מתושביה מתושביה למעגל האבטלה, בשל סגירת ארבעה מפעלים, ופיטורי עובדים במפעלים שבאזור ים המלח. בנוסף, התחיל קרב של ממש בין שני המועמדים על ציביונה של העיר, שהחרדים בה מהווים 20 אחוזים.
ח"כ טלי פלוסקוב שהייתה ראשת ערד עד לפני כחודש והצטרפה למפלגת "כולנו", הגיעה לקלפי ואמרה: "חשוב לי שתושבי ערד והדרום ידעו שיש להם נציגה מול המנהיגים בירושלים", והבהירה כי תסייע לכל מועמד שייבחר לתפקיד ראש העיר.