ועדת הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המליצה הבוקר (רביעי) להעמיד בראש הוועדה לביקורת המדינה את ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד).



הוועדה לענייני ביקורת המדינה עוסקת בדוחות מבקר המדינה ובנציבות תלונות הציבור ואף רשאית למנות ועדת חקירה ממלכתית בעקבות דיון בדוחות מבקר המדינה. 



לאחר המינוי אמרה אלהרר: "אני שמחה על האמון שנתנה בי הכנסת ואני מתכוונת להעמיד בראש סדר העדיפויות את המלחמה בנושא השחיתות השלטונית בישראל והדאגה לאינטרס הציבורי". אלהרר אמרה כי היא מתכוונת לדאוג לכך שדוחות מבקר המדינה יקבלו משמעות עליונה: "אני סבורה שלוועדה יש כוח משמעותי להוציא צדק רב לאור, להאיר פינות חשוכות ולדאוג לטובתו של הציבור. לשם כך אפעל יחד עם צוות הוועדה וחברי הוועדה הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה".



אחת הפרשות שעשויה להתפתח בעקבות דוח המבקר ולהיפתח מחדש לדיון היא פרשת הבקבוקים הממוחזרים של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אשר פורסמה ועוררה הד נרחב לפני הבחירות. 



כזכור, בחדש יוני האחרון, הגיעו לידי מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, תלונות שונות ביחס להתנהלות מעון ראש הממשלה. המבקר החל לבדוק, במקביל לבדיקה של פרשת ביביטורס, וגילה שתי פרשות נוספות שהעלו, לכאורה, חשדות בפלילים: פרשת רהיטי הגן ופרשת הבקבוקים. בפרשת רהיטי הגן נטען כי משפחת נתניהו החליפה בין ריהוט הגן החדש שנרכש למעון ראש הממשלה בריהוט גן זהה שהיה בביתם בקיסריה.



בפרשת הבקבוקים נטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים שהתקבלו על ידי עובדי מעון ראש הממשלה בתמורה לפדיון בקבוקים שנעשה בהם שימוש בבית ראש הממשלה. מחשבוניות שהגיעו לידי ערוץ 2 עלה עוד כי רק בשלושת החודשים בסוף שנת 2010 נרכשו בקבוקי שתייה שונים ב־50 אלף שקל. 


לפני כשנתיים, כך עלה בבדיקת המבקר, בני הזוג נתניהו השיבו למדינה סכום של 4,000 שקלים בהמחאה, לפי חישוב של 1,000 ש״ח עבור על שנה.



לאחר חשיפת הפרשה התברר כי חוסר תיאום בין לשכת המבקר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה הביאו לכך שפרשת הבקבוקים לא נחקרה והמבקר לא המשיך בבדיקה, מאחר ושרה נתניהו אינה גוף ״מבוקר״ כמשמעו בחוק מבקר המדינה.