ניסיון להשיג פשרה בליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להציע לחברי מרכז הליכוד הצעת פשרה שיזם ח"כ דוד ביתן ולפיה יבחרו המתפקדים את חברי הרשימה הארצית של הליכוד ואילו את נציגי המחוזות יבחרו חברי המרכז.



נתניהו נפגש אמש עם חברי מרכז בכפר המכביה כדי לשכנע אותם לתמוך בעמדתו בסוגיית קביעת הרשימה לכנסת. ראש הממשלה טוען כי החזרת כוח הבחירה לחברי המרכז תפגע בתדמית הציבורית הרעה של מרכז הליכוד. "ככל שהגוף הבוחר גדול יותר – כך הבחירה הדמוקרטית טובה יותר", הסביר נתניהו, "יש מפלגות שבהן מנהיג אחד בוחר בפינצטה את חברי הרשימה, אך הבחירה הדמוקרטית טובה יותר".



ההצבעה במרכז הליכוד בנושא תתקיים בעוד עשרה ימים - היום האחרון שקבע בית המשפט, ולא ביום חמישי הקרוב, כפי שנקבע תחילה.



מנגד, ממשיך חבר הכנסת דודי אמסלם לפעול למען החזרת הכוח לחברי המרכז, ואתמול ערך כנס עם 50 ראשי סניפים. אמסלם תקף באירוע את ראשי המפלגה ואמר: "הגיע הזמן שקברניטי המפלגה יגיעו לסניפים ולא רק לאולפנים.  חברי המרכז הם הברומטר שלנו ומי כמוהם מבינים ומכירים את השטח שמעניק לנו כבר ארבעה עשורים את הזכות להנהיג את המדינה". 



הוא הדגיש כי לא מדובר בצעד המכוון נגד נתניהו: "מנסים לצייר את המאבק הצודק הזה כמשהו אישי נגד יו"ר התנועה בנימין נתניהו ואני רוצה לומר כאן לכולם, תפסיקו להכפיש ולחפש מריבות מיותרות. לכולנו יש הערכה גדולה לראש הממשלה על תרומתו הגדולה למדינה וגם למפלגה. בנושא השיטה הוא טועה ואנחנו כאן כדי לתקן אותו. מדובר כאן בטובת התנועה נטו". 



אנחנו כאן כדי לשנות את שיטת הבחירות ולהחזיר לחברי המרכז את האפשרות לבחור את כל הנציגים של הליכוד כבר בכנסת הבאה. אין פשרות ואין דחיות, אני מציע לראש הממשלה לאמץ ולהוביל את השיטה ביחד איתנו ולנצח למען המפלגה ולמען מדינתנו היקרה", הוסיף אמסלם.