בדיון על המשך ירי הרקטות ח"כ באסל גטאס אמר כי "מתעניינים בנערות ליווי מבורגס יותר מאשר במצבם המחפיר של כשני מליון פלסטינים ושעלול להידרדר למלחמה ולפיצוץ.

ח"כ גטאס אמר כי "בקרוב נציין שנה למלחמה הנפשעת והעקובה בדם על עזה, אשר גבתה יותר מ-2,200 פלסטינים ביניהם מאות ילדים ונשים ואשר הותירה הרס בממדים בלתי נתפסים. המלחמה הסתיימה, אבל המציאות של 1.8 מליון פלסטינים, הפכה לאין שיעור יותר קשה משהייתה ערב המלחמה".
 
"התנאים של בית הכלא הגדול בעולם לא השתנו, המצור האכזרי נמשך מכל הכיוונים, השכול אלפי המשפחות והפצועים שחלקם עדיין מאושפז וזקוק לטיפול מחוץ לרצועה ונמנע ממנו לצאת, והרים של הריסות שבנייתם מחדש מתעכבת ומתעכבת. ואתם מתפלאים למה יש חרם על ישראל? ואתם תוהים למה ישראל שנואה בעולם?", שאל גטאס.
 
גטאס הצדיק את החרם על ישראל והוסיף: "מה שהתרחש בעולם בשבועות האחרונים ששם במרכז את האיום של החרם והסנקציות על ישראל, הוא רק ההתחלה של התהליך שאין חזרה ממנו - כל עוד ישראל ממשיכה בכיבוש, ובשלילת חירותו של העם הערבי הפלסטיני ובקיום דה פקטו של משטר ההפרדה הגזעית. החרם ימשך, ובצדק".
דבריו של גטאס שקרא להמשך תנועת החרם על ישראל עוררו סערה במליה כאשר מוטי יוגב מהבית היהודי קרא לעברו: "לך לעזה, לך לסוריה לפרלמנט" ושרון גל כינה אותו "חצוף".