מומחי אבטחת סייבר סבורים כי ישראל אחראית לגל של פעולות ריגול מקוונות, שמטרתן פגיעה במלונות של חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, כך דיווח המגזין האמריקאי הוול סטריט ג'ורנל.

על פי מומחי מחשוב ותוכנה שצוטטו במגזין, אנליסטים בחברת אבטחה מקוונת גילו סימנים של תוכנה שהמומחים סבורים שמשמשת את שירותי הביטחון הישראלים לצרכי ריגול מקוון. חברת האבטחה, Kaspersky Lab ZAO, ביצעה חקירה וגילתה כי המחשבים במלונות נפגעו מגרסה משופרת של תוכנה הידועה בשם "דוקו", תוכנה שמומחים אמריקאים סבורים כי שימשה את ישראל בעבר.

אין זאת הפעם הראשונה שישראל מואשמת בריגול אחר שיחות הגרעין. בסוף חודש מרץ, טען אותו מגזין, הנחשב לפרו ישראלי, כי המודיעין הישראלי ריגל ואסף מידע על נציגי המעצמות הגדולות, כולל ארצות הברית, במהלך השיחות עם נציגי איראן על צמצום תכנית הגרעין שלה. 



אם לא די בכך, הרי שלפי הידיעה, הממשלה בראשות בנימין נתניהו עשתה שימוש במידע שהשיגה כדי לחלוק אותו עם חברי קונגרס וגורמים נוספים בניסיון לסכל את כוונות נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להגיע להסכם עם איראן. "דבר אחד הוא לישראל ולארצות הברית לרגל אחת על השנייה, אך דבר אחר הוא כשישראל גונבת סודות אמריקניים ומציגה אותם למחוקקים אמריקניים כדי לערער את המדיניות האמריקנית", מצוטט פקיד אמריקאי בכיר שתודרך בעניין.



לטענת העיתון, הבית הלבן למד על מבצע הריגול הישראלי, מפעולות ריגול של המודיעין האמריקני שיירט תשדורות של פקידים ישראלים ששוחחו על המידע שהושג על שיחות הגרעין.



ה"וול סטריט ג'ורנל" כותב עוד כי פקידים ישראלים הכחישו את ההאשמה וטענו כי למדו על התפתחות השיחות ממעקב אחר מנהיגי איראן שעודכנו בהצעות שהגישו להן נציגי ארצות הברית ואירופה.



בעבר טענו בכירים ישראלים, כולל השר יובל שטייניץ האחראי על הנושא, כי ישראל "יודעת מה שהיא צריכה לדעת" בכל הקשור לשיחות. לפני כמה שבועות דווח כי ארצות הברית הפסיקה לחלוק את המידע על מהלך השיחות עם ישראל כפי שעשתה עד אז וזאת משום שישראל משתמשת במידע כדי לפעול נגד הממשל.