ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הבוקר (ראשון) את דוח משרד החוץ על אירועי מבצע צוק איתן, ואמר כי הוא חשוב במיוחד משום שמדינת ישראל נמצאת תחת התקפת דה-לגיטימציה חסרת תקדים. "המתקפה הזאת איננה עניינית, היא פוליטית. המטרה שלה היא להשחיר את מדינת ישראל, ולמתקפה הזאת אנחנו מתכוננים להגיב. זאת תגובה אחת, אנחנו נפעל בכל מקום ככל שנדרש, כדי להתמודד עם טענות שקריות ועם יוזמות אנטי-ישראליות", אמר ראש הממשלה".



לדברי נתניהו, הדוח מוכיח באופן חד משמעי שהפעולות שביצע צה"ל וביצעו כוחות הביטחון במבצע צוק איתן נעשו בהתאם לדין הבינלאומי. "הן נעשו מתוך הצורך להגן על אזרחי המדינה מול ארגון טרור רצחני שמבצע פשע מלחמה כפול. יש כאן פירוט מפורט של הרקטות, של המנהרות, של פצמ"רים, כל אותם דברים שנעשו על ידי החמאס".



עוד אמר ראש הממשלה, כי שהמחויבות של ישראל לחוק הבינלאומי לא נובעת מדוח כזה או אחר של ועדה כזו או אחרת של האו"ם, אלא מכך שישראל היא מדינה דמוקרטית, מדינה מוסרית, מדינה ערכית שפועלת לפי הדין הבינלאומי.



"אנחנו גם לא חוששים לבדוק את עצמנו כשצריך", הוסיף ראש הממשלה. "מנגנוני הבדיקה והחקירה שקיימים במדינת ישראל ביחס לטענות על הפרת דיני מלחמה הם מהמובילים בעולם. כשמגיעות טענות אמינות הן נבדקות כנדרש. אני משווה את זה למה שעומד להתפרסם בקרוב, הדוח של ועדת החקירה מטעם מועצת זכויות האדם של האום. אם היה פעם שם של גוף שסותר את תוכנו - הנה דוגמה לכך, כי הגוף הזה כבר הוכיח את העוינות שלו לישראל, את חוסר האובייקטיביות שלו נגד ישראל, ולא רק נגד ישראל. מדובר בארגון שקיבל יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד סוריה, איראן וצפון קוריאה גם יחד. ארגון שהחליט לחקור את מבצע "צוק איתן" יום אחרי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים".



"הארגון הציב בראש ועדת החקירה אדם מוטה מראש ומסית נגד ישראל שנאלץ להתפטר כי התברר שהוא קיבל תשלום מארגונים פלסטינים. מי שרוצה לדעת את האמת, שיקרא את הדו"ח הזה (דו"ח עמדת ישראל) ויקרא גם את דו"ח הגנרלים הבכירים. מי שרוצה בהאשמה אוטומטית נגד ישראל, שאין לה בסיס, יבזבז את הזמן בקריאת הדו"ח של ועדת האו"ם. אנחנו מצדנו נמשיך להגן על החיילים שלנו, הם ימשיכו להגן עלינו".