ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שני) עם שר החוץ של פולין גז'גורז' סכטינה והתייחס לפרסום הצפוי דוח האום בנוגע לתפקוד ישראל במבצע צוק איתן.
"מכיוון שעל אף שאנו נלחמים מול מחבלי חמאס שמבצעים פשע מלחמה כפול בירי מכוון על אזרחנו בזמן שהם מסתתרים מאחורי אזרחיהם, ישראל פועלת בהתאם לאמות המידה המחמירות ביותר של הדין הבין-לאומי. אנו נוקטים כל צעד כדי למנוע פגיעות באזרחים, כולל האזרחים בצד האויב. איננו עושים זאת בעקבות ועדה כלשהי של האו"ם. אנו עושים זאת מכיוון שזה מוטבע עמוק בערכינו. איננו נמנעים מחקירה עצמית כאשר יש צורך", אמר נתניהו.
ראש הממשלה הביע את התנגדותו לוועדה שהוקמה על ידי האו"ם וטען כי זכויות אדם אינן מנחות אותה: "אני משווה את זה לוועדה של מועצת האו"ם לזכויות אדם, שהקימה ועדת חקירה לכאורה נגד ישראל. ישראל הוכרזה כאשמה לפני שהחקירה אפילו התחילה. הם מינו בראש הוועדה אדם שקיבל תשלום מהפלסטינים. למועצה הזאת יש יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד צפון קוריאה, סוריה ואיראן יחדיו. זה מגלה מול מה אנו מתמודדים".

"ניסיון ציני לעשות דה-לגיטימציה של ישראל באמצעות גופים באו"ם"

"המסע הזה, ההתקפות האלה נגד ישראל, החקירות האלה נגד ישראל, אין להן דבר וחצי דבר עם זכויות אדם. כולם קשורים להתקפות מונעות פוליטית בניסיון ציני לעשות דה-לגיטימציה של ישראל באמצעות גופים באו"ם", הוסיף נתניהו.

נתניהו התייחס לפולין ואמר: "אני אומר דברים אלה לשר החוץ של פולין הגאה והעצמאית, שעל אדמתה הושמצו יהודים כאשר הנאצים שלטו באירופה. השמצות כנגד היהודים תמיד קדמו להתקפות על היהודים. מה שנעשה בזמנו לעם היהודי מופנה כעת כנגד המדינה היהודית. לא נאפשר לזה לקרות. בימים ההם לא יכולנו לעשות דבר. היום אנו יכולים להביע את עמדתנו ולעמוד על שלנו, ונעשה זאת".
שר החוץ של פולין השיב לנתניהו: "אני מסכים איתך, אדוני ראש הממשלה, ששאלת הביטחון באירופה ובקצוותיה (כך במקור) היא החשובה ביותר. יש לנו היסטוריה משותפת מבחינה זאת, אנחנו יודעים כמה קשה להשיג עצמאות, ריבונות, וכמה קשה אחר כך לשמור עליה. 
שר החוץ הביע את תמיכתו בישראל ואמר: "פולין תתמוך תמיד במדינת ישראל וגם מבחינה היסטורית תמיד תבין את מדינת ישראל. פולין הייתה ותהיה תומכת של ישראל באיחוד האירופי, כשאנחנו זוכרים את העבר ומאמינים בעתיד משותף".