ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), יגיש הצעת חוק שתבלום את ניסיונותיה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מלערב תרבות ופוליטיקה: "יש לעצור את הסחף הפוליטי מלהכתים את התרבות הישראלית. נראה כי שרת התרבות מונעת משיקולים פוליטיים ולא משיקולים מקצועיים", אמר פרי והוסיף: "על מדינת ישראל לפעול לפריחת התרבות הישראלית המגוונת, ולא לייצר צנזורה פוליטית המזכירה משטרים דיקטטוריים".



פרי פועל לגיבוש קואליציית תמיכה רחבה להצעת החוק בכנסת, ובכוונתו להעבירה בקריאה שלישית בהקדם האפשרי.



על פי הצעת החוק, תוקם רשות עצמאית לתרבות ואמנות, אשר תפעל באופן עצמאי, תוך מתן אפשרות תכנון והסתמכות תקציבית לטווח ארוך, ללא התערבות פוליטיתבהחלטותיה ובשקיפות ציבורית מלאה. הרשות תפעל למניעת אפליה בין אזורים ובין קבוצות אוכלוסייה, וכן תמנע השפעה חיצונית על הגורמים היצירתיים ועל מוסדות התרבות והאמנות.



עוד מציע החוק, להקים מכון ייצוא לתרבות ואומנות, אשר יתפקד כמשרד החוץ של התרבות הישראלית, ויעודד ויקדם את ייצור התרבות ממדינת ישראל אל מדינות העולם, בכדי להגיע לקהלים חדשים ולחזק את התרבות הישראלית - ואת מדינת ישראל.



במקביל לגיבוש וקידום הצעת החוק, ח"כ יעקב פרי גינה את דבריו של עודד קוטלר, ואמר: "דברים קשים שלא היו צריכים להיאמר. התרבות חייבת להיות מנותקת מהפוליטיקה ושייכת לכולם".